Martinove objednávkové fígle 4: pozrite sa košíku na zúbok

Urobte si poriadok vo vašom e-shopovom košíku. A to tak, aby u vás zákazníci nakupovali zase o niečo radšej.

 

Inšpirujte sa tipmi od nášho marketingového konzultanta Martina Čtvrtníčka.

1) Košík si pamätá zákazníka

Celkom bežná situácia: návštevník si vyberá tovar, pridá ho do košíka, možno vyplní časť objednávkových údajov. Nákup však nedokončí a zavrie prehliadač.

Tovar mu aj napriek tomu leží v hlave a hovorí si, že by tú novú televíziu vážne chcel. Vráti sa na e-shop, kde ju pridal do košíka, ale ten je zrazu prázdny. Možno sa bez tovaru nakoniec obíde a nenakúpi. Pritom stačilo, aby si košík zapamätal už raz vyplnené údaje.

2) Rýchla podpora

Ako zlepšiť objednávkový proces v e-shopeZákazníkovi nie je počas nákupu niečo jasné. Alebo sa chce uistiť, že vybraný tovar je vskutku to, čo potrebuje. Aké je pre neho najjednoduchšie riešenie? Obrátiť sa na podporu e-shopu. Práve z tohto dôvodu je dobré mať na webe online chat. Keď nie je naprieč celým e-shopom, nastavte ho aspoň v košíku. 

3) Dostupnosť je všade

Návštevník potrebuje, aby ste ho neustále uisťovali, že tovar je skutočne dostupný. Túto informáciu je nutné mať nie len v košíku, ale tiež v detaile a kategórii produktov.

4) Jednoduchá zmena množstva

Keď u vás ľudia často nakupujú viacero kusov rovnakého tovaru, je dobré, aby šlo množstvo ľahko zmeniť. Dobre funguje tlačidlo plus a mínus, alebo šípka hore a dole (viac a menej). Mazať obsah políčka a ručne vypisovať počet kusov je pre návštevníka nepríjemná práca navyše.

5) Odstránenie tovaru z košíka

Odstrániť tovar z košíka by malo ísť jednoducho. Použiť môžete buď text „odstrániť“ alebo symbol krížika.

Na niektorých e-shopoch nájdete funkciu „odstrániť všetok tovar z košíka“. To má ale väčšinou nepriaznivý vplyv na tržby.

6) Aby to bolo vidieť

Počas nákupu je najdôležitejšie, aby si zákazník:

  • vybral tovar,
  • vyplnil údaje,
  • dokončil objednávku.

Tieto kroky sa dejú cez rôzne prvky na stránke. Je ich dobre vidno po načítaní stránky? Alebo sú niekde schované? Musí sa návštevník najskôr prebrať nedôležitým obsahom, než sa dostane k tomu podstatnému?

Odpovezte si na tieto otázky pre rôzne zariadenia a displeje. Problém často nastáva pri priechode košíkom na mobiloch, kedy si zákazníci nemôžu ľubovoľne prejsť medzi jednotlivými krokmi košíka.

Príklad:

Na obrázku 1 je jasne vidieť tlačidlo, ktoré umožňuje zákazníkovi prekliknúť medzi jednotlivými krokmi v košíku. Obrázok 2 také tlačidlo nemá, zákazník scrolluje až úplne dole. Dá sa síce kliknúť priamo na ikonky samotné (1. košík, 2. doručenie a platba...), ale to návštevníka nemusí napadnúť. Jasné tlačidlo s výzvou „ďalší krok“, ktoré zákazník neprehliadne, je preto istejší. Navyše, pri niektorých e-shopoch nie sú také ikony vôbec preklikávacie.

Obrázok 1                                                                           Obrázok 2

                 

Dôležité je, aby zákazníci pri nákupe videli zoznam krokov, ktoré ich pri priechode košíkom čakajú. Niekedy sa stane, že zaberajú veľa miesta (viď obrázok 2). Nakupujúci nevidí dôležité údaje (napríklad tlačidlo „ďalší krok“). Čo keby prvky tejto navigácie neboli umiestnené pod sebou, ale vedľa seba (viď obrázok 1)?

7) Jasná konečná cena objednávky

Netrápte návštevníkov zdĺhavým hľadaním cien dopravy, aby si mohli zistiť konečnú cenu objednávky. Nakupujúcich nezaujíma cena samého tovaru, ale celková cena vrátane ďalších výdajov spojených s objednávkou. Čím jednoduchšie sú všetky náklady na pochopenie, tým lepšie.

Cena za dopravu sa najčastejšie uvádza v:

  • kategóriách produktov,
  • detaile produktu,
  • nákupnom košíku,
  • na samostatnej stránke o doprave a platbe (odkaz na túto stránku by mal býť dobre viditeľný z pätičky či menu),
  • v hlavičke (napríklad upozornenie na dopravu zdarma).

Ďalšie informácie, ktoré by mali byť jednoducho dostupné:

  • reklamačné podmienky, 
  • obchodné podmienky,
  • ochrana súkromia.

Páčil sa vám Martinov článok? Mrknite sa na predchádzajúce diely:

Chcete mať prehľad o tom, čo je v Bestete nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár