Martinove objednávkové fígle 2: nebojte sa používať kódy

Zo slova kód máte osýpky, a tak radšej nič také vo vašom e-shope nepoužívate. Ibaže tým sa pripravujete o dôležité dáta. 

Mrknite sa, kde by kódy nemali chýbať. Prezradí vám to náš marketingový konzultant Martin Čtvrtníček v druhom dieli októbrového seriálu Martinove objednávkové fígle.

1. Merací kód do košíka

Stránky košíka občas pracujú s inou šablónou, než ostatné časti e-shopu. Môže sa potom stať, že merací kód máte nasadený všade, len nie tu. Tým strácate jednu časť vašich najcennejších dát.

2. Nasadené konverzné kódy

Pre väčšinu e-shopov sú vyhľadávače tovaru a PPC kampane silným zdrojom návštevnosti. Aby ste vedeli, ako a či vám zarábajú, musíte ich merať

A to mnoho e-shopov nerobí, alebo to robí nesprávne. To znamená, že:

  • E-shopy s konverzným kódom nepracujú vôbec, peniaze tak utrácajú naslepo.

  • Stáva sa, že kódy sú nasadené nesprávne a hodnota objednávok udávaná v administrácii daného zdroja (napríklad Heureka) nesedia s hodnotami tržieb v Google Analytics. Typicky pri objednaní viacerých kusov rovnakého tavoru je potrebné Heureke v konverznom kóde odovzdať informáciu o cene jedného kusu tvoaru a počte zakúpených kusov, z toho si Heureka dopočíta celkovú hodnotu objednávky. Keď sa ale v konverznom kóde namiesto kusovej ceny uvedie kumulovaná cena za všetky kusy, Heureka si dopočíta celkovú hodnotu tržieb odpovedajúcu niekoľkonásobku reality.

3. E-commerce v Google Analytics

Pre každého e-shopera by malo byť alfou a omegou meranie výkonnosti svojho obchodu. E-shopy to ale často neberú do úvahy a to znamená, že:

  • Na svojom webe nemeria vôbec nič. Otázkou tak zostáva, či je propagácia takého webu vôbec efektívna.

  • U e-shopových riešení, kde má košík a ďakovná stránka odlišnú šablónu od zbytku webu, sa môže zabudnúť nasadiť merací kód na stránky košíka a ďakovnej stránky. V Google Analytics sa načítajú dáta a všetko vypadá v poriadku, až kým neskontrolujete návštevnosť postihnutých stránok.

4. Remarketingové kódy

Keď používate PPC kampane, už ste sa určite stretli s remarketingom. Teda s postupom, kedy skrz reklamu znovu oslovíte zákazníkov, ktorí napríklad v minulosti navštívili váš web, ale nákup nedokončili. A vy ich vďaka PPC reklame naženiete späť na váš web. 

Ibaže ono to nie je len tak. Aj v prípade remarketingu môžete urobiť pár kódových kopancov a to v súvislosti s košíkom:

  • V remarketingovom kóde sú zle označené stránky košíka a ďakovnej stránky.

  • Nepoužívajú sa remarketingové kampane na opustený košík.

  • Z remarketingových kampaní nevylučujete návštevníkov, ktorí už nakúpili.

Prvý diel seriálu Martinove fígle nájdete tu. Dozviete se v ňom napríklad to, že rozptyľovať zákazníka se nevypláca.

Chcete, aby kódy na vašom e-shope fungovali, ale neviete, ako na to? Ozvite sa nám, radi pomôžeme.

Chcete mať prehľad o tom, čo je v Bestete nové? Prihláste sa na odber nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár