Martinove objednávkové fígle 1: sprevádzajte nákupom, ale zákazníka nerozptyľujte

Niekedy zákazníka sami rozptyľujete a odvádzate od nákupu. Inokedy nemeriate, čo by ste merať mali. Tak či tak, v oboch prípadoch sa pripravujete o peniaze. 

Čo s tým? Odpoveď nájdete v našom októbrovom mini seriáli „Martinove objednávkové fígle“. Náš marketingový konzultant, Martin Čtvrtníček, si každý týždeň pripraví niekoľko tipov, ktoré môžu vaše objednávkové skóre vylepšiť.

1. Potvrdenie o pridaní do košíka

Akonáhle návštevník klikne na tlačidlo pre pridanie do košíka, mal by získať potvrdenie, že sa tovar do košíka skutočne pridal. 

Najčastejšie sa tak deje prostredníctvom:

  • Pop – up okna.
  • Nejakého typu vyskakovacej lišty alebo iného typu upozornenia, ktoré po chvíľke zmizne.
  • Samostatnej stránky, kam je po kliknutí na tlačidlo „do košíka“ návštevník presmerovaný.
  • Bubliny pri ikone košíka.

Tieto prvky sa hodia hlavne vtedy, keď u vás návštevníci nakupujú najčastejšie jednu položku alebo malé množstvo rôznych položiek.

2. Preveďte návštevníka nákupom

Návštevníkovi by ste mali nákup čo najviac uľahčiť. Má preto zmysel, aby tlačidlá pre pridanie do košíka boli najvýraznejšie na stránke.

Majte na pamäti, že:

  • Vstup do košíka by mal byť na webe jasne viditeľný a ľahko rozoznateľný.
  • Keď používate po pridaní do košíka pop-up alebo samostatnú stránku, tlačidlo pre ďalší krok objednávky by malo byť výraznejšie než iné prvky na stránke (napríklad „pokračovať vo vyberaní tovaru). Rovnako tak tlačidlo ďalšieho kroku by malo byť vyššie na webe, alebo v smere objednávky, najčastejšie vpravo.

3. Nejasný postup košíkom

Nakupujúci pridá tovar do košíka. Začne vypĺňať formulár, postupuje na dalšie objednávkové stránky, ale nikde nie je informácia, koľko toho ešte ostáva vyplniť. Blíži sa k cieľu, alebo nie?

Dajte zákazníkovi vedieť o prechode košíkom, nech vie, koľko krokov má ešte pred sebou.

4. Rušivé prvky odvádzajúce od hlavného cieľa

U väčšiny e-shopov je hlavným cieľom, vo vzťahu k návštevníkom, dokončená objednávka. Niekedy sa ale stáva, že ich mnoho vecí rozptyľuje

Napríklad bannery, ktoré sú príliš výrazné, lákajú na prihlásenie na odber newsletteru alebo upozorňujú na zľavovú akciu. 

Akonáhle sa podobný rušivý prvok dostane do blízkosti tlačidla pre ďalší krok objednávkového procesu, je to problém. Užívateľ netuší, čo má robiť. Kliká po banneroch a je zmätený, prečo je zrazu na úplne inej stránke, kam ho priviedol preklik banneru.

Vždy preto premýšľajte nad tým, či zákazníka v nákupe podporujete, alebo rušíte.

Chcete mať prehľad o tom, čo je v Bestete nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár