Martinove objednávkové fígle 3: maličkosti, ktoré uľahčia nákup na e-shope

Sú to maličkosti. Ale práve na tých záleží najviac. Ako môžete zákazníkom uľahčiť nákup?

6 praxou overených tipov z tejto oblasti si pre vás pripravil náš marketingový konzultant Martin Čtvrtníček.

1. Zrušenie registrácie

Občas sa nájdu e-shopy, ktoré nedovolia dokončiť objednávku bez registrácie. Skúste sa opýtať sami seba: keď chcem iba jednorazovo nakúpiť, chcem sa registrovať?

Význam to má iba pri návštevníkoch, ktorí na e-shope nakupujú pravidene. Takých býva málo. 

2. Doprava a platba: nech je z čoho (prehľadne) vyberať

Malé e-shopy mávajú obmedzené možnosti voľby dopravy a platby, ktoré zkrátka nevyhovujú všetkým. To sa zákazníkom nemusí páčiť. Skúste popremýšľať, či môžete ponuku dopravy a platieb rozšíriť. Máte kamennú predajňu? Ponúknite osobný odber. Prípadne sa môžete dohodnúť s rôznymi výdajňami, kam pošlete balíček a zákazník si ho vyzdvihne sám. 

Trúfli by ste si vymyslieť iný spôsob dopravy, než má vaša konkurencia? Ide o jednoduchý fígeľ, ako sa odlíšiť. 

Opačným prípadom je veľký výber dopravy a platieb. Pozrite sa na nich očami zákazníka a usporiadajte ich prehľadne a zrozumiteľne. 

3. Obrázok vydá za tisíc slov

Prvky na stránkach doplňte obrázkom či logom. Mnohé z nich sú všeobecne známe a urýchľujú orientáciu na návštevníka. 

Zákazníkom ukážte:

  • náhľady obrázkov produktov v zhrnutí objednávky,
  • logá prepravných spoločností,
  • logá platobných metód,
  • známe certifikáty (napríklad overené zákazníkmi).

4. Grafický ukazovateľ dopravy zdarma

Ponúkate dopravu zdarma od určitej hodnoty nákupu? Ukážte to zákazníkom rýchlo a prehľadne tak, aby vedeli, za akú čiastku musia ešte nakúpiť. Textová informácia je tiež informácia, ale obrázok vnímame omnoho rýchlejšie a jednoduchšie.

5. Využite ďakovnú stránku

Keď už návštevník prešiel celú cestu nákupom, najskôr sa mu na vás niečo páčilo. Využite to a ostaňte s ním v kontakte. Ponúknite mu prihlásenie do mailingu alebo napríklad sledovanie na sociálnych sieťach.

6. Inšpirujte sa

UX designer Jan Kvasnička pri jednej zo svojich prednášok spomenul, že je dobré pravidelne sledovať novinky na e-shopoch inovátorov či lídrov vo vašom odbore. 

Vytipujte si niekoľko významných e-shopov vo vašom odvetví. Každý mesiac sledujte, ako sa menia jednotlivé typy ich stránok a zaznamenávajte si ich pomocou screenshotov pre porovnanie. Akonáhle narazíte na zmeny, popremýšľajte, čo tým sledujú a či by to nebolo využiteľné aj u vás a otestujte.

Inšpirovať sa môžete aj na BESTETO blogu, kde pravidelne prichádzame s užitočnými tipmi (nie len) pre majiteľov e-shopov. 

Už ste si prečítali predchádzajúce fígle?

Martin napísal aj ďalšie diely tohto seriálu. Ten o tom, ako zákazníka nerozptylovať pri nákupe, nájdete tu. Alebo sa mrknite na kódy a ich správne používanie. 

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odber nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár