Nažhavte slovenské feedy a ideme inzerovať! Google Nákupy idú na Slovensko

Vyzerá to, že sen všetkých PPCčkařov sa už čoskoro splní a Google Shopping kampane pofrčia aj na Slovensku. V Google Merchant Centre je možnosť prichystať sa na túto zmenu už teraz. Nižšie prikladáme dôkaz miesto sľubov.

 

Co teraz? Nachystejte si feedy

Už teraz si môžete svoj feed upraviť v Google Merchant Centre alebo Mergade a pripraviť sa tak na inzerciu v Google Ads — presný termín spustenia zatiaľ nevieme a nepodarilo sa nám ho dohľadať (niektoré zdroje uvádzajú jún, ale ťažko povedať, či to tak naozaj bude) . Nezostáva nám teda nič iné len vyčkať. Čo zatiaľ môžete urobiť a na čo je dobré pamätať?

1) Feedy do slovenčiny

Nezabudnite feedy dať do slovenčiny. Najdôležitejší je názov produktu [TITLE], ktorý sa premietne v reklame, Google kategórie [GOOGLE PRODUCT CATEGORY] a popisky [DESCRIPTION], ktoré systému pomôžu lepšie rozoznať, o ktorý produkt sa jedná a ponúknu užívateľovi relevantnejši výsledok.

2) Odlišné nákupné chovanie

V každej krajine je nákupné chovanie spotrebiteľov odlišné. Teraz sa tým slovenským objaví nový formát zobrazovania produktov pri vyhľadávaní. Otázkou je, či budú kupovať, alebo zo zvedavosti na “nové obrázky” len klikať a prezerať si ich.

3) Je to proste iné

Nepočítajte s tým, že vám bude fungovať to isté, ako v českých Google nákupoch. Nie je preto dobré vziať všetky vylučujúce kľúčové slová z českej produktovej kampane a vložiť ich do slovenských účtu — ani ich neprekladajte, proste to vôbec nerobte.

Rôzne národnosti majú odlišné nákupné správanie, preto čo nezaujíma Čecha, môže byť pre Slováka konverzný vyhľadávací dopyt. To isté platí pre ceny za kliknutie — na Slovensku môžu byť nižšie alebo naopak vyššie, to sami postupom času zistíte. Ak sa vám bude zdať cena za kliknutie vyššia, nepanikárte a počkajte na dostatok dát k optimalizácii.

4) Povinné elementy

Dodržujte povinné špecifikácie produktových dát, ale to už poznáte z ostatných krajín, kde Google Nákupy frčia

5) Jeden zdroj pre viac krajín

Zdroj môžete používať aj pre viac krajín, teda napríklad Česko a Slovensko. Pokiaľ takto zdroj použijete, je nutné myslieť na to, že máme odlišný úradný jazyk i menu. Tieto odlišnosti sa musia pomocou pravidiel v Google Merchant Centre (GMC) alebo Mergade opraviť. 

Preklad vás teda u špecifikácia produktových dát neminie. Menu jednoducho upravíte pomocou Nástroja pre prevod meny, ktorý je aktivovaný na všetkých GMC účtoch automaticky. Musíte zadať len produkty a ceny, nástroj potom odhadom prevedie menu a v reklamách zobrazí správne hodnoty pre danú krajinu.

Môžeme sa teda tešiť na zaujímavé výsledky s Nákupmi v Google nielen na Slovensku, ale pravdepodobne aj vo Fínsku, Grécku, Maďarsku a dokonca aj v Rumunsku. Nažhavte slovenskŕ feedy a ideme inzerovať!

Rádi vám pomôžeme

Nezabudnite na to, že sme tu na to, aby sme vám s marketingom pomohli. Ak v PPC reklame tápate, alebo jednoducho chcete lepšie výsledky, ozvite sa nám. Tu zistíte, čo v PPC reklame robíme.

29. 05. 2019

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.