Report z Eshop summitu: ako mať perfektný emailing a 6 rád o Google Analytics pre e-shopy

E-shop summit & expo (#ESSE18) sľuboval veľa. A my sme boli zvedaví, či sa mu to podarí naplniť. Ste aj vy? 

Zbyněk Hyrák, prednáška Google Analytics pre e-shopy

  • Vyhodnocujte konverzie aj mikro-konverzie.
  • ​Analyzujte konverzný lievik. Môžete tak napríklad zistiť, prečo ľudia nedokončia objendávku. 
  • Nasaďte meranie udalostí (eventov). Zistíte tak napríklad to, kam až ľudia na stránke scrollujú a kedy odchádzajú. Ale aj množstvo iných zaujímavých vecí. 
  • Segmentujte dáta viac do hĺbky podľa potreby.
  • Začnite používať vhodný atribučný model - last click atribúcia je prekonaná, privedené návštevy prideľuje poslednému kanálu a to nie je ani spravodlivé, ani relevantné.
  • Merajte. Všetko. 

Jordie van Rijn, prednáška Naučte sa od startupov, ako urobiť svoj e-mail marketing úžasne

  • Na úžasný marketing vraj stačia dve veci: káva a lepiace papieriky. Obe vám totiž pomôžu premýšľať a práve to je kľúčom k úspechu. Nad marketingom treba rozmýšľať
  • Pozerajte sa na svoj marketing ako na majetkovú hodnotu. Všetko čo v rámci neho vytvoríte obohacuje vaše podnikanie. Je to vaša "data currency" (dátová mena).
  • V emailingu používajte podmieňovanie, napríklad časovo obmedzený voucher na minutie nejakej čiastky, či zľavu nákupom nad nejakú sumu. Je to účinnejšie a navyše vám to dáva možnosť znovu sa pripomenúť. Zákazník, ktorý dostal voucher na 5 eur síce tieto peniaze nikdy fyzicky nemal, ale nechce o nich prísť a preto je omnoho motivovanejší k nákupu. 
  • "Serializujte". Rozdeľte svoju kampaň na menšie a pošlite ju naviackrát. V prvom kroku skúste zistiť, čo by si ľudia želali, alebo čo si myslia, zapamätajte si to a v ďalšej na to priamo reagujte. Je to výborná personalizácia. Alebo sa opýtajte, kedy má zákazník narodeniny, lebo by ste mu chceli poslať darček a potom na to nezabudnite. Séria emailov môže vyzerať napríklad takto: upútavka, ponuka, pripomenutie, výzva - posledná šanca.
  • Snažte sa so zákazníkmi prostredníctvom e-mailingu komunikovať. Nie len oznamovať
  • Buďte osobní a personalizujte. Keď človek letí do Milána, viac ho poteší tip na reštauráciu tam, než v Barcelone. 

Pavel Pola, prednáška Čo robia e-shopy v e-mailingu zle

  • Základom je mail doručiť. Ale dôležité sú aj predmety a pre-header (text, ktorý sa zobrazuje vedľa predmetu v náhľade výpisu mailov). 
  • Nepoužívajte CAPS LOCK. Písanie veľkými písmenami je príznakom spamu. Rovnako aj tri bodky, viacero otazníkov či výkričnikov.
  • Český Seznam nemá v predmete mailu rád smajlíky. Ak nechcete skončiť v spame, nepíšte ich tam. 
  • Newsletter by mal mať maximálne 300 px na výšku a 720 px na šírku. Veľa ľudí ho totiž otvorí iba v náhľade. Na to je dobre myslieť pri umiestňovaní výzvy k akcii. 
  • 45 % ľuďom sa nezobrazujú obrázky pri prvom načítaní mailu. Viete, ako vyzerá váš newsletter bez nich? Dáva zmysel? 
  • Výzva k akcii (CTA button) by mal mať aspoň 44 px, aby sa na ňu dalo kliknúť aj na mobile. Na mobiloch tiež nefunguje hoover efekt. 
  • Trackery ako bit.ly či google skracovače sú na black liste a ak ich používate, vaše newslettere vyzerajú ako spam.
  • Neskrývajte odkaz na odhlásenie odberu. Ak sa niekto chce odhlásiť, je lepšie aby klikol na zrušenie odoberania než na nahlásenie spamu, ktoré je na jeden klik. 
  • Odhlasujte neaktívnych užívateľov. Človek, ktorý pol roka neotvoril žiaden váš email u vás vďaka nim pravdepodobne nenakúpi. 
  • Nikdy nekupujte databázu kontaktov. Nikdy!
  • Prihlasovací formulár na odber newsletteru zobrazujte na viditeľnom mieste. Avšak ak môžte, nastavte jeho zobrazovanie len tým, ktorí ešte registrovaní nie sú. 
  • Personalizujte. Využite všetky informácie, ktoré o užívateľovi viete. Narodeniny, pohlavie, lokalitu, nákupnú históriu, meno... Buďte kreatívni.
  • Validujte preklepy. Už v momente, kedy sa užívateľ prihlasuje a zadá email, ktorý je evidentne nesprávny vďaka preklepu ako napr. seynam.cz, opravte ho. Nestratíte tak cenný kontakt. 
  • Nepoužívajte špeciálne fonty. Je 14 základných, ktoré sa všade zobrazia správne, využite ich. Sú to tieto: 

Záver

V cene toho najlacnejšieho lístka, ktorý sa dal v predpredaji objednať aj zdarma, boli 3 prednáškové sály plné zaujímavých speakrov. Ak ste si priplatili (výrazne), mohli ste sa zúčastniť ďalších prednášok, ktoré boli pripravené v osobitnej sále. Celkovo bolo možné absolvovať 63 prednášok, takže rozhodne bolo z čoho vyberať. My sme pre vás (a aj pre nás) vybrali tieto tri, z ktorých sme sa snažili priviezť výcuc toho najlepšieho.

Ak vás zaujíma viac postrehov z tejto akcie, pozrite si tweety s hashtagom ESSE18. 

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár