BESTETO univerzita: akú majú slovenské vyhľadávače tovaru návštevnosť a odkiaľ tam prichádza?

Vitajte v ďalšom článku BESTETO univerzity, tentokrát o návštevnosti slovenských vyhľadávačov tovaru. Kam chodí najviac ľudí? A z akých zdrojov sa tam dostanú? 

Návštevnosť slovenských vyhľadávačov tovaru 

Azda najrelevantnejším kritériom úspechu vyhľadávača tovaru je to, koľko návštev dokáže na svoj web priviesť. Čím viac ľudí totiž uvidí produkty, ktoré e‑shopy ponúkajú, tým je pravdepodobnejšie, že sa inzercia na nich oplatí a prinesie objednávky. Akú majú teda slovenské porovnávače produktov návštevnosť? Na túto otázku sme zisťovali odpoveď pomocou stránky Similarweb.com, ktorá meria návštevnosť rôznych webov nielen na Slovensku, aj ale globálne na celom svete. Všetky použité údaje sme čerpali z tohto zdroja. A tu je výsledok.
Celková návštevnosť slovenských vyhľadávačov tovaru za obdobie júl až december 2017 podľa zdroja similarweb.com
Obr. 1: Prehľad návštevnosti slovenských vyhľadávačov tovaru, zdroj dát: similarweb.com

Uvedené dáta sú merané v období od júla do decembra roku 2017. V prvom stĺpci sú uvedené vyhľadávače tovaru, ktoré sme sledovali, v druhom celkový počet návštev a v poslednom percentuálne porovnanie návštevnosti vzhľadom ku najväčšiemu a najnavštevovanejšiemu vyhľadávaču tovaru, ktorým je na Slovensku jednoznačne Heureka.

Rozdiel medzi prvým a druhým miestom v tabuľke je priepastný. Heureka dosiahla za pol roka viac návštev, než všetky ostatné vyhľadávače tovaru dohromady

Podľa toho, na aký sortiment sa jednotlivé porovnávače špecializujú, by sme ich mohli rozdeliť do troch hlavných kategórií: 

  1. Komplexná ponuka tovaru — produkty od elektra, oblečenia, športu, stavebnín, nábytku, až po knihy, potraviny či kozmetiku. Patrí sem Heureka, Najnákup.sk a Pricemania. Zatiaľ čo Pricemania skončila v návštevnosti posledná, Najnákup.sk sa dostal na priečku tretieho najnavštevovanejšieho porovnávača na Slovensku.
  2. Vybavenie do bytu — nájdete tu nábytok, dekorácie, bytový textil, svietidlá či napríklad materiál pre rekonštrukciu. Takto zameraný tovar ponúkajú Favi Biano, ktoré sa umiestnili na štvrtom a piatom mieste v návštevnosti. 
  3. Móda, oblečenie, topánky a doplnky – sortiment “módneho” vyhľadávača tovaru Glami, ktorý je u nás druhým najnavštevovanejším. Jeho návštevnosť ale predstavuje iba 6,7% návštevnosti Heureky. Zaujímavosťou je, že Glami, ktoré na Slovensku porovnáva iba módu, v Česku už pridalo aj produkty pre bývanie a začalo konkurovať Favi a Bianu. 

Jediným vyhľadávačom tovaru, ktorý sa nedá jednoznačne zaradiť je ShopAlike, ktorý skončil na predposlednom mieste. Ponúka módu, nábytok a bytové doplnky, ale aj športové potreby, čiže z každej kategórie niečo. 

Zdroje návštevnosti vyhľadávačov tovaru v decembri 2017

Zdroje návštevnosti slovenských vyhľadávačov tovaru za obdobie júl - december 2017 podľa zdroja similarweb.com
Obr. 2: Zdroje návštevnosti slovenských vyhľadávačov tovaru, zdroj dát: similarweb.com

V tejto tabuľke vidíme, odkiaľ prichádzali návštevníci na jednotlivé vyhľadávače tovaru v priebehu decembra 2017. Najvyššie a najnižšie hodnoty v rámci každého stĺpca sú vyznačené tučne. 

Prvý zdroj návštevnosti v tabuľke predstavujú priame prístupy užívateľov. Najviac ich zaznamenala Heureka s takmer 24 % a najmenej Biano s 8,5 %. 

Druhý stĺpec ukazuje, koľko ľudí prišlo na porovnávače z odkazov na iných stránkach. Tu vidíme, že vedie Heureka a že najnižšie číslo dosiahol ShopAlike. Zaujímavé je, že odkazy dobre fungujú pre Pricemaniu, ktorá je z tabuľky najmenej navštevovaným porovnávačom.

Návštevy z vyhľadávania, či už plateného alebo organického, nájdeme v treťom stĺpci. Pre všetky vyhľadávače tovaru predstavuje najväčší zdroj návštevnosti. Najviac návštev z vyhľadávania má ShopAlike, najmenej Glami. 

Návštevníkov zo sociálnych sietí vedia na svoje stránky najlepšie priviesť Favi, Biano a Glami, ktoré s nimi aktívne pracujú. Biano má okrem svojej aj niekoľko ďalších stránok na Facebooku, napríklad Milujeme škandinávsky štýl či Domov za babku. Zaujímavé je, že v Česku má Favi, najväčšia konkurencia Biana, stránku na Facebooku s totožným názvom — Milujeme skandinávský styl. Najmenej návštev zo sociálnych sietí má Najnákup.sk. 

Dve rovnaké facebookové stránky, na Slovensku patrí Bianu, v Česku Favi
Obr. 3: Dve rovnaké stránky na Facebooku: slovenská patrí Bianu, česká patrí Favi

Emaling ako zdroj návštev využívajú všetky porovnávače, avšak s výnimkou Heureky nikde nedosahujú ani 1 % podielu na privedenej návštevnosti. 

Posledným zdrojom návštevnosti v našej tabuľke je displayová reklama, kde patria predovšetkým bannery a videá. Jednoznačne najviac percent ľudí si prostredníctvom nej dokáže na svoj web priviesť Glami (30,5 %). Vzhľadom na jeho módny sortiment, ktorý je sám o sebe vizuálne zaujímavý, je to dobrý spôsob, ako zaujať cieľovú skupinu zákazníkov. Tento zdroj ešte využíva Favi (8,8 %), ale ostatné porovnávače už majú pomerne nízke čísla. 

V ďalšej časti BESTETO univerzity, ktorá výjde o týždeň, sa budeme venovať najväčšiemu slovenskému porovnávaču — Heureke a povieme si všetko, čo sa o nej zíde vedieť. Ak ste zmeškali úvodný diel našej univerzity, ktorý sa venoval tomu, čo to sú vyhľadávače tovaru a či sa v nich oplatí inzerovať, dobehnite to, nájdete ho tu

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

22. 01. 2018

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.