Ako pripraviť e-shop na Vianoce: PPC

V prvom článku minisérie "Ako pripraviť e-shop na Vianoce" sme písali o tom, čomu sa venovať, aby e-shop získal čo najviac objednávok z prirodzeného vyhľadávania na Google. Teraz sa poďme spolu pozrieť na to, ako nachystať PPC kampane na vianočnú sezónu.

Príprava predvianočných PPC kampaní by mala začať poctivým plánováním: ČO a KEDY chceme propagovať a KOHO tým chceme osloviť. Tento plán by mal presne zapadať do plánov zvyšných marketingových aktivít. Pri jeho tvorbe sa oplatí vychádzať z časového rozvrhu predvianočných akcií a (okrem iného) zohľadniť aj termíny rozposielania emailov.

Na výber je široká škála možností, ktoré môžeme propagovať:

  • konkrétne produkty (TOP produkty, akciový tovar, novinky),
  • kategórie produktov,
  • značky,
  • články,
  • akcie a mimoriadne ponuky,
  • vlastnú značku.

Reklamu môžeme cieliť napríklad na:

  • názvy - produktov, kategórií, výrobcov či predávaných značiek,
  • všeobecné kľúčové slová,
  • príbuzné kľúčové slová,
  • záujmy užívateľov,
  • návštevníkov e-shopu (remarketing, dynamický remarketing),
  • konkrétne weby a stránky v partnerskej sieti Google.

Ako sme už vyššie spomínali, plány musia byť dôkladné. Umožní to vašej agentúre, či PPC špecialistovi, aby sa vopred pripravili. V tomto prípade by mal plán obsahovať aj ciele a metriky, podľa ktorých sa budú vyhodnocovať výsledky kampaní. Nie je čoho sa obávať - plán PPC inzercie môže byť aj veľmi jednoduchý. Pozrime sa na malý príklad:

  • propagujeme všetky produkty s cenou nad 3 eurá, vynecháme výrobcu XXX, pretože tam máme nízku maržu;
  • snažíme sa o maximálny zisk, pre výpočet zisku počítáme s priemernou maržou 20 %, tržby meriame v Google Analytics;
  • využijeme všetky reklamné formáty, posilovať budeme ziskové kampane, tlmiť kampane, kde sú náklady nad 20 % tržieb.

Zo všetkcýh možných reklamných platforiem sa na Slovensku najčastejšie využívajú Google AdWords a Facebook. Aké sú ich možnosti?

Google Adwords

  • textová inzercia vo vyhľadávaní,
  • inzercia v obsahovej sieti (textové inzeráty a bannery),
  • produktové kampane (PLA využívajúce Google nákupy) - táto možnosť je, bohužiaľ, v ponuke iba pre český trh - využiť ich môžete, ak máte e-shop aj na českej doméne,
  • remarketing (inzercia cielená na ľudí, ktorí navštívili e-shop a nenakúpili),
  • dynamický remarketing (zobrazuje v inzerátoch produkty, ktoré si ľudia prezerali),
  • DSA (Dynamic Search Ads) - najjednoduchšie nastaviteľná reklama, inzeráty sa tvoria automaticky z obsahu stránok.

Facebook

  • PPC,
  • remarketing,
  • dynamický remarketing.

Keď máme zostavený plán a vybrané systémy a formáty, ktoré budeme využívať, mali by sme mať jasno ešte v niekoľkých záležistostiach:

  • kto sa bude starať o kampane a koľko to bude stáť,
  • kto bude mať na starosť dobíjanie kreditu a z akých peňazí sa bude kredit platiť,
  • je dobre nastavené meranie výsledkov a prepojenie účtov,
  • sú nasadené konverzné a remarketingové kódy,
  • vieme, aké sú naše konkurenčné výhody, ktoré použijeme v inzerátoch,
  • máme spracovanú analýzu kľúčových slov,
  • máme pripravené grafické podklady, alebo aspoň vieme, kto a kedy nám ich pripraví.

Ak máme aj tieto otázky už vyriešené, potom sa môžeme pustiť do prípravy (prípadne optimalizácie) jednotlivých kampaní.

Na záver si dajte pozor na najčastejšie chyby, s ktorými sa stretávame pri preberaní PPC kampaní:

  • inzerciu využívajú len niektoré reklamné formáty, nebeží napríklad remarketing,
  • dlhodobo bežia kampane, ktoré neprinášajú zisk a často neprinášajú vôbec žiadne objednávky,
  • kvôli zle nasadenému meraniu návštevnosti a konverzií sa iba zložito vyhodnocujú výsledky jednotlivých kampaní,
  • reklamné kampane podporujú len pár vybraných produktov alebo sú zamerané iba na malé množstvo kľúčových slov,
  • ceny za preklik sú nastavené nezmyselne vysoko (inzercia je príliš drahá, stratová), alebo sú ceny za preklik nastavené príliš nízko (inzercia je veľmi lacná, ale prináša málo objednáviek).

Hovorí sa, že ak sa pustíte s chuťou do toho, polku máte hotovú. V rámci PPC kampaní je skutočne práce mnoho, a napriek tomu, že sa výsledky dostavujú veľmi rýchlo po spustení kampaní, je dobré kampane pripraviť a otestovať s predstihom. November a december sú mesiace, kedy by už e-shopy mali naplno zarábať a nie len zbierať dáta a testovať, čo vám môže zarobiť budúci rok.

Keď si s PPC kampaňami neviete rady, chcete správu PPC kampaní zveriť odborníkom, alebo jednoducho iba nemáte chuť a čas riešiť si pépécéčka sami, kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme nastaviť ziskové kampane v Adwords, na Facebooku a v prípade, že máte e-shopy aj na českej doméne, môžete sa na nás obrátiť aj s produktovými inzerátmi v Google nákupoch alebo PPC reklamami v Skliku.

Nezabudnite, ak chcete stihnúť vianočnú sezónu bez uponáhľaných príprav na poslednú chvíľu, je najvyšší čas sa pustiť do toho!

Pridať nový komentár