Ako pripraviť e-shop na Vianoce: SEO

Je leto, prázdniny, doba dovoleniek a pre mnoho e-shopov mŕtva sezóna. Práve teraz sa ale rozhoduje o tom, aké výsledky bude mať váš e-shop vo vianočnej sezóne.

Pokiaľ pre vás Vianoce nie sú hlavnou sezónou, môžete byť pokojní. Ak ale predávate napríklad parfumy, či iný darčekový sortiment, a len za november a december zarobíte polovicu ročných tržieb, poďte sa pozrieť, ako sa na Vianoce začať chystať.

Prípravy na Vianoce už cez prázdniny? Nie je to priskoro?

Nie je. A tu sú dôvody prečo:

  1. Výsledky mnohých zmien sa prejavia až za dlhší čas. Asi najviac sa oneskoria zmeny v oblasti optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Keď napríklad získate nové spätné odkazy, bude vyhľadávačom trvať až niekoľko mesiacov, než odkazy zaregistrujú a zlepšia hodnotenie a pozíciu vašich stránok.
  2. Vaša marketingová agentúra potrebuje čas na spracovanie plánu a odporúčaní, ktoré potom treba ešte spracovať. K tomu sú potrební ďalší ľudia, napríklad vývojári či grafici. A než sa všetko pripraví, zrealizuje, skontroluje a vyladí, zaberie to aj niekoľko týždňov.
  3. Vzhľadom na to, že pred Vianocami je v marketingovom obore toľko práce, že sa takmer nedá stihnúť, zvyšujú sa aj ceny služieb. Aj my v Bestete účtujeme v predvianočnom období viac a aj tak sme radi, že dokážeme dohodnutú prácu stihnúť v termínoch, s ktorými sú klienti spokojní.
  4. Pripraviť sa včas znamená nie len viac zarábať, ale aj získať priestor riešiť aktuálne problémy a všetko, čo súvisí s fungovaním e-shopu v špičke sezóny.

A ako sa teda na Vianoce pripraviť? Začnime zdrojom, ktorý väčšine e-shopov prináša najväčšie tržby, a u ktorého je dôležité začať s optimalizáciou skutočne včas.

Predvianočné SEO (optimalizácia vo vyhľadávači Google) pre e-shopy

Čo by ste ešte čím skôr mali zvládnuť, aby k vám chodilo viac zákazníkov z prirodzených výsledkov vyhľadávania z Google:

  1. Urobte si analýzu kľúčových slov a skontrolujte, že máte pre dôležité kľúčové slová pripravené vhodné vstupné stránky. Odporúčam na to použiť niektorý z nástrojov pre návrh kľúčových slov. Tam vyhľadáte všetky kľúčové slová a frázy, ktoré sa týkajú vášho e-shopu. Keď následne vložíte kľúčové slová do Collabimu, zistíte svoje pozície na Google a môžete kľúčové slová vyexportovať aj s url adresami stránok, ktoré sa dostali do výsledkov vyhľadávania. Tam, kde je vaša pozícia 60+ (okrem prvých 60 výsledkov), vám pravdepodobne chýba vstupná stránka, ktorá by obsahovala kľúčové slovo v titulku aj v obsahu stránky. Objavíte ale aj mnoho kľúčových slov, kde sa do výsledkov vyhľadávania dostáva iná stránka, než si prajete.
  2. Skontrolujte si vnútorné prelinkovanie. Odkazy na vašich stránkach by mali viesť na najdôležitejšie stránky - najčastejšie na dôležité kategórie a produkty. Odkazuje na nich vaša hlavná strana? Nemáte v stránkach odkazy, ktoré smerujú na stránky, kam ľudí nechcete posielať? Schválne sa pozrite na odkazy v pätičke. Odporúčam použiť ľubovoľný nástroj, ktorý vám zmeria počet odkazov na stránke. Stačí si uložiť ako záložku do prehliadača kód: javascript:alert(document.links.length+'%20links'). Verili by ste, že v stránke máte stovky odkazov? Sú všetky naozaj nevyhnutné?
  3. Získajte spätné odkazy. Existuje veľa spôsobov, ako to urobiť. Pokiaľ s tým nemáte skúsenosti, nechajte si poradiť. Sami určite skontrolujte, či máte dobre prelinkované vaše projekty a weby medzi sebou. Ak už máte viac webov, alebo partnerov, ktorí vás rádi odporučia, alebo vám vložia na stránky odkaz, využite to.
  4. Nechajte si spracovať SEO audit. Audit webu z pohľadu vyhľadávačov môže odhaliť zásadné chyby, ktoré bránia tomu, aby k vám vyhľadávače s radosťou posielali návštevníkov a aby sa z nich potom stali spokojní zákazníci. Tou najlepšiou voľbou je skúsený odborník alebo agentúra. Besteto ponúka SEO audit (SEO analýzu) v rozsahu od 4 hodín a s cenou 49 eur/h + DPH. Čo môže odhaliť SEO analýza e-shopu:
    • veľký počet návštev neexistujúcich stránok (keď napríklad zmeníte url kategórie alebo produkt a ľudia chodia stále na pôvodnú stránku s chybovou hláškou 404),
    • chýbajúce vstupné stránky a chyby vo vnútornom prelinkovaní (oboje je popísané vyššie v článku),
    • chýbajúce stránky v sitemape (novo pridávaným produktom trvá zbytočne dlho, než sa o nich vyhľadávače dozvedia),
    • zakázanou indexáciou dôležitých stránok cez robots.txt (vyhľadávače ignorujú stránky, ktoré by ste chceli mať vo výsledkoch vyhľadávania),
    • zlú prácu s filtrami a stránkovaním (vznikajú duplicitné stránky, do výsledkov vyhľadávania sa dostávajú menej dôležité stránky na úkor tých dôležitých),
    • duplicitný obsah v rámci e-shopu alebo s cudzími e-shopmi (vyhľadávače duplicitný obsah zahadzujú a môžu ho aj penalizovať),
    • nekvalitné odkazy vedúce na e-shop (hroziace penalizácie najmä od Google, dobrý dôvod k zamysleniu sa, ako získavať odkazy).

Ak máte záujem o SEO audit, či už v základnej alebo rozšírenej verzii, napíšte nám. Času nazvyš nie je, Vianoce v marketingovom svete už klopú na dvere.

Samozrejme by sa dalo pokračovat s ďalšími odporúčaniami. Keď si ale prejdete aspoň tieto základné, verím, že budete príjemne prekvapení, ako dopadne vaša predvianočná sezóna. V ďalších článkoch se pozrieme, aké základné kroky podniknúť pri príprave na Vianoce v oblasti PPC reklamy.

 

Pridať nový komentár