11 bodov, ktoré musíte skontrolovať pri prechode na nový e-shop

Raz za čas riešime s majiteľmi e-shopov prechod na nové e-shopové riešenie. Nie je to práve jednoduchý proces a na mnoho zdanlivo nedôležitých maličkostí sa môže pozabudnúť. Klasické scenáre sa testujú najprv v testovacej verzii e-shopu a potom v jeho ostrej verzii, no existuje aj niekoľko bodov, ktoré síce priamo zákazníkov e-shopu netrápia, ale pre správny chod e-shopu sú nevyhnutné.

Keď ich správne podchytíte, pomôžete fulltextovým vyhľadávačom s indexáciou. Klasikou, ktorú by mal riešiť každý, je presmerovanie starých URL na nové, pretože prísť napr. o pracne budované pozície vo fulltexte len vďaka tomu, že ste s vývojármi nepostrážili presmerovanie starých URL na nové (pomocou 301) môže mať (a väčšinou skutočne má) škaredé následky. Aj keby ste nemysleli na nič iné, na toto si vždy dajte pozor!

Nižšie uvádzame základné body pre rýchlu kontrolu. Tento zoznam vám poslúži pre inšpiráciu - jendotlivé detaily už závisia na vašej konkrétnej situácii.

Čo skontrolovať

  1. Presmerovanie pomocou 301
    1. Presmerovanie starých URL.
    2. Presmerovanie bez www -> www.
    3. Zachovať skôr nastavené presmerovania.
  2. Google Webmaster Tools a overenie webu.
  3. Robots.txt / robots - určite skontrolujte, či v robots neostalo pre ostrú verziu noindex a nofollow. Odkazy na stránky, ktoré by vám mohli pomôcť nájdete tu a tu.
  4. Kontrola interných odkazov v popisoch produktov, článkoch atď. Dobre vám na to poslúži Xenu.
  5. Meracie kódy
    1. Analytics
    2. Remarketing / Retargeting - AdWords, Facebook...
    3. Konverzie - AdWords, Heureka...
  6. Sitemapa - generuje sa? Sú v nej údaje k ostrej verzii e-shopu, alebo testovacie?
  7. METAdata - skontrolujte, či nie sú všade rovnaké titulky a popisy. Môže vám na to pomôcť nástroj Screamfrog (základný prehľad poskytne aj XENU).
  8. Adresy XML feedov pre vyhľadávače tovaru - nezabudnite nechať zmeniť adresy feedov v jednotlivých vyhľadávačoch (na Heureke v administrácii). Týmto nastavením predídete výpadku v objednávkach z veľmi dôležitých zdrojov.
  9. URL adresy v XML feedoch - skontrolujte, či neposielate návštevníkov na testovaciu verziu () a skontrolujte aj adresy obrázkov ().
  10. Overené zákazníkmi
    1. Odosiela sa?
    2. Obsahuje ITEM_ID? To sa hodí nielen pre zasielanie dotazníkov ku konkrétnemu produktu, ale aj pre Heureka Košík.
  11. Favicona - tá vždy poteší ;-)

Povedený přechod podle Analytics - fulltextové vyhledávače dále rostou.

Priebeh návštevnosti z fulltextových vyhľadávačov pred a po nasadení nového e-shopového riešenia.

 

Budeme radi, keď sa s nami podelíte o vaše tipy, čo pred a po spustení určite skontrolovať.

 

Pridať nový komentár