Zrod marketingových stretnutí v Poprade. Už ste o tom počuli?

Na to, že väčšina marketingových podujatí sa koná v Bratislave, sme si už všetci asi pomaly zvykli. Ale pre ľudí z opačného konca Slovenska je nepraktické, aby stále tak ďaleko cestovali, preto vznikla iniciatíva E-commerce Poprad a jej prvé stretnutie sme si nenechali ujsť.

E-commerce Poprad Besteto

Na prieskum sme poslali našu kolegyňu Alex, ktorá z Popradu pochádza, aby vám priniesla záznamy z prednášok a krátku reportáž z akcie.
Prvé stretnutie E-commerce Poprad vymyslel a zorganizoval Štefan Polgári, managing director a spoluzakladateľ affiliate agentúry Dognet, ktorého sa Alex opýtala na pár otázok.
Štefan, čo ťa viedlo k tomu, aby si usporiadal túto akciu?
No, chcel som spraviť nejaký event aj na "východe". Keďže bývam v Dobšinej, Poprad mi prišiel ako najlepšie miesto.
Plánuješ pokračovať v týchto stretnutiach pravidelne? Ak áno, vieš kedy sa bude konať ďalšie a ako bude tematicky zamerané?
Áno, nejaké spravíme niekedy na jar. Nie je to jadrová fyzika.
Ako ty osobne hodnotíš priebeh stretnutia?
Išlo to dobre. Nejaké skúsenosti už mám, takže som vedel, na čo myslieť.
E-commerce Poprad
Odozvy účastníkov boli pozitívne. Po akcii bol zverejnený dotazník zameraný na spätnú väzbu, kde ľudia mali možnosť ju ohodnotiť. Ďakovalo sa v nich, že sa niečo podobné uskutočnilo. Všetci sa potešili, že mali možnosť spoznať nových ľudí z brandže a dozvedieť sa užitočné informácie. Celkovo sa celá akcia niesla v priateľskej atmosfére.

Štefan Polgári: Alternatívne a netradičné zdroje trafficu pre online projekty

Štefan prednášal o zdrojoch návštevnosti, o ktorých sa bežne nehovorí a väčšina e-shopov s nimi ani nepríde do styku. Bola to zaujímavá prednáška, ktorá môže trochu osvetliť, ako riešia online reklamu také subjekty ako kasína, pôžičkové weby, alebo napríklad firmy s liekmi. Takéto druhy podnikania totiž nespĺňajú podmienky pre inzerciu na Google a Facebooku.

Keď si pustíte záznam, dozviete sa, čo znamenajú pojmy ako redirect traffic, pop up traffic alebo low traffic. Získate prehľad o tom, čo sa ešte okrem PPC, SEO a sociálnych médií robí a ako to funguje. A zabrúsilo sa trochu aj do GDPR (General Data Protection Regulation) o ochrane osobných údajov, čo je poslednou dobou dosť diskutovanou záležitosťou.

SEO tipy od Mareka Šulíka

Marek pracuje ako Strategy Director v agentúre Visibilty a na E-commerce Poprad prednášal o tom, ako zvýšiť organickú návštevnosť projektu pomocou jednoduchých SEO tipov.
Podľa Mareka, na prvé tri neplatené odkazy vo vyhľadávači Google kliká viac ako polovica všetkých užívateľov a na druhú stranu výsledkov vyhľadávania sa dostane iba 5% z nich. Ak chcete priviesť týchto ľudí na vašu stránku, tak nemôžte zabudnúť na správnu optimalizáciu vašej stránky.
Najzaujímavejšie body prednášky:
  • budúcnosť SEO je v hlasovom vyhľadávaní,
  • responzibilita webu ovplyvňuje pozície v Google,
  • optimalizujte obrázky a vypĺňajte k nim názvy a ALT popisy podľa kľúčových slov,
  • webové stránky neprispôsobené na mobilné rozhranie sa nemusia zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania na mobile,
  • veľkosť titulku webu sa počíta na pixely, nie na počet znakov.

Luděk Mlčoch: Ako vymyslieť značku pre online projekt

Luděk je spoluzakladateľom spoločnosti TotalMoney, ktorá funguje ako portál na porovnávanie cien energií a finančných produktov na Slovensku. Hovoril o tom, ako dôležitý je pre projekt dobrý názov a podelil sa s nami o skúsenosti zo svojich predchádzajúcih projektov.
Najzaujímavejšie body prednášky:
  • nevytvárajte značky zo skratky, uštríte si 30% nákladov na reklamu a propagáciu,
  • názov tvorte v jazyku štátu, kde spoločnosť pôsobí,
  • výhodné je vymyslieť si novotvar: je nezameniteľný, dobre merateľný, mohla by byť pre neho voľná doména a nebudete riskovať súdne spory o značku,
  • vyhnite sa popisným názvom - životný cyklus produktov je pomerne krátky, prípadne sa môže časom rozširovať a už by značka nemusela vystihovať ponuku,
  • snažte sa bartovať svoje služby za protislužby, ušetríte.

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odber nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár