Vyznajte sa v Google Analytics ako PPC špecialistka Veronika Brindzová: naučí vás svoje triky

Google Analytics ako srdcová záležitosť? Áno, aj to je možné. PPC špecialistka a Google trénerka Veronika Brindzová pozná Google Analytics ako svoju dlaň a na PPC na stojáka prišla prednášať o tom, ako si prácu s týmto nástrojom uľahčiť (a možno aj obľúbiť). 

Sídliť vedľa hudobného klubu má svoje výhody. Napríklad, keď sa vám prihlási priveľa ľudí na akciu (ale vždy sme za to radi) a priestory BESTETO už jednoducho nestačia. V poradí ôsme stretnutie PPC-čkarov z Brna a (ne)ďalekého okolia sa teda konalo prvýkrát mimo naše zázemie, o jedny dvere vedľa, v hudobnom klube Mersey. A prišlo vás 80. (Znamená to, že na deviatom zraze pokoríme hranicu 90?)

Verčina prednáška o Google Analytics chytí za srdce aj tých, ktorý tento nástroj nemajú v láske až tak, ako ona. Musím sa bez mučenia priznať, že sama som tomuto čaru podľahla. 

Pozrite si videozáznam z prednášky 

A tu je prezentácia

Tipy a triky od Veroniky  

  • Nezabudnite vždy prepojiť Google Analytics s AdWords. Je to začiatočnícka chyba, ale stáva sa. 
  • GA nedávno prehodil stĺpce Užívatelia a Návštevy. Takže až vám budú s panikou v hlase volať klienti, že im zrazu spadla návštevnosť o desaťtisíce, pamätajte na to.
  • Potvrdilo sa, že väčšina markeťákov používa pri svojej práci nielen Google Analytics, ale aj ďalšie nástroje, ktoré s GA kombinujú.
  • V GA sa občas zíde využiť manuálne UTM parametre. Verča ich používa napríklad v Gmail kampaniach. Má tak prehľad o tom, keď niekto niečo preposiela ďalej. To sa totiž v GA bežne nedá zmerať, javí sa to napríklad ako direct.
  • Verča odporučila používať doplnok do GA Da Vinci Tools. Vie totiž niekoľko super fígľov. Okrem iných vychytávok sa vďaka nemu dá prichytiť záhlavie a segment na vrch stránky. Čiže keď potom rolujete dole, stále vidíte, čo máte nastavené. Rovnako aj identifikačné číslo GA budete mať stále na očiach. Milovníci farieb ocenia funkciu heat map - tá vie v tabuľkách podfarbiť číselné hodnoty, alebo z nich vyrobiť stĺpcový graf. Zíde sa to najmä vtedy, keď sa potrebujete rýchlo zorientovať v číslach.
  • Ľahké vyhodnotenie odkazov na podstránky je jednoduchšie v GA než v AdWords.
  • Pre remarketingové publiká môžete v GA využívať viac dimenzií a metrík než v AdWords.

Rozhovor s Verčou: Pre Google Analytics mám slabosť

Keďže Verča bola fakt super, ešte sme ju po prednáške trochu vyspovedali. Pýtali sme sa napríklad aj to, ako začínala jej dráha PPC špecialistky, či má nováčik v PPC ešte šancu uspieť a prečo má slabosť práve pre GA. Ste zvedaví? 

PPC zdar! 

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár