Každá piata koruna, ktorú české e‑shopy utŕžia, je z návštevnosti vyhľadávačov tovaru. To je viac než z neplateného vyhľadávania, priamych prístupov, mailingu alebo sociálnych sietí. Poďme sa pozrieť, ktorý z vyhľadávačov tovaru e‑shopom dokáže zarobiť na luxusné fáro a z ktorého nezískate zákazníka, ani keby ste sa na hlavu postavili.
Prvú štvrťku roku 2018 máme za sebou. Výsledky 63 e‑shopov s tržbami skoro 200 miliónov Kč za január až marec 2018 krásne ukazujú, na čo vám ktorý porovnávač môže zarobiť.
Na Ferrari vám zarobia
Heureka.cz a satelity
- Heureka je už niekoľko rokov najväčší vyhľadávač tovaru.
- Tržby 20,54 milióna Kč sú viac než polovica tržieb zo všetkých českých vyhľadávačov tovaru.
- Medziročný rast tržieb o 3,6 milióna Kč (+ 21 %).
- Aspoň jednu objednávku z Heureky má 59 zo 63 zapojených e‑shopov.
- Vzhľadom k veľmi dobrému PNO (podiel nákladov na obrate) by sa zo zisku inzercie na Heureke dalo kúpiť Ferrari California r. v. 2009.
Zboží.cz
- Zboží.cz je dlhodobo česká dvojka medzi porovnávačmi tovaru.
- Tržby 12,23 milióna Kč, čo je viac než 30 % tržieb zo všetkých porovnávačov.
- Medziročný rast tržieb o 5,3 milióna Kč (+ 76 %), čo je viac než u Heureky.
- Aspoň jednu objednávku zo Zboží.cz zaznamenalo 58 zo 63 zapojených e‑shopov.
- Opäť veľmi dobré PNO, ale tiež nižšie tržby = možnosť zaobstarať si maximálne Ferrari 360 r. v. 2001.
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/ferrari-3090880_960_720-1.jpg)
Ferrari to nebude, ale stále sa dá kúpiť auto
Favi.cz
- Favi získava titul Skokan roka. Aj vďaka televíznej reklame je to nová trojka medzi porovnávačmi tovaru.
- Tržby 4,67 milióna Kč, čo je skoro 12 % tržieb zo všetkých porovnávačov.
- Medziročný rast tržieb o 4,3 milióna Kč (viac než desaťnásobok minuloročných tržieb), čo je väčší nárast než u Heureky.
- Aspoň jednu objednávku z Favi.cz zaznamenalo 11 zo 63 zapojených e‑shopov. Pri prepočte tržieb na 1 e‑shop je Favi absolútnou jedničkou s tržbami cez 420 tisíc Kč na e‑shop.
- Bohužiaľ omnoho vyššie PNO, ale stále sa zo zarobených peňazí dá kúpiť napríklad nová Škoda Superb.
Biano.cz
- Biano boduje s podobným zameraním ako Favi.
- Tržby 1,31 milióna Kč, čo sú 3,3 % celkových tržieb z porovnávačov.
- Medziročný rast tržieb o 884 tisíc Kč (asi trojnásobny).
- Aspoň jednu objednávku z Biano.cz zaznamenalo 12 zo 63 zapojených e‑shopov, takže vychádza cez 100 tisíc Kč na e‑shop.
- PNO podobne vysoké ako u Favi. Na Superb môžete zabudnúť, ale na peknú červenú Škodu Fabiu r. v. 2013 by ste zarobili.
Glami.cz
- Glami so zameraním na módu, obuv a doplnky po raketovom raste stagnuje. Nechalo sa predbehnúť od Favi aj Biana.
- Tržby 1,22 miliónov Kč, čo sú 3 % tržieb z porovnávačov.
- Medziročný pokles o 73 tisíc Kč (- 6 %).
- Aspoň jednu objednávku z Glami.cz zaznamenalo 10 zo 63 zapojených e‑shopov, takže vychádza rovnako ako u Biana cez 100 tisíc Kč na e‑shop.
- PNO tiež vyššie než u Heureky a u Zboží.cz. Ak by sa vám nepáčila červená Fabia, za podobnú cenu by ste si kúpili Ford Fusion r. v. 2012. V staršom modeli som sa niečo najazdil.
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/skoda_superb-1.jpg)
Auto si nekúpite, ale angličákov niekoľko
- Hledejceny.cz a satelity — tržby 145 tisíc Kč sú o 83 % nižšie než pred rokom. Samotné Hledejceny.cz sa prepadli o 68 %, Sleviste.cz dokonca o 93 % a tak jedinou pozitívnou správou sú dvadsaťpäťtisícové tržby šiestich e‑shopov zo satelitu Nejrychlejsi.cz.
- Srovnáme.cz a satelity — tržby 95 tisíc Kč sú podobné ako pred rokom. Aspoň jednu objednávku má 16 e‑shopov, čo je najviac po Heureke a Zboží.cz.
- Shopalike.cz — tržby 69 tisíc Kč a nárast o 170 %.
- Najduzbozi.cz — tržby 20 tisíc Kč, ale jediný e‑shop, ktorý získal aspoň jednu objednávku.
- Hledejlevne.cz — tržby 11 tisíc Kč a opäť jediný e‑shop s objednávkami.
Uvedené porovnávače cien a tovaru by vám mohli zarobiť napríklad na pekný model Ferrari.
Ferrari tak ledva na obrázku
- Direto.cz — tržby 5,8 tisíc Kč a obdobné tržby ako minulý rok.
- Hyperzbozi.cz — tržby 2,5 tisíc Kč a tradičný prepad. Pomaly a iste sa blížime k nule.
- Cochces.cz — tržby 2,4 tisíc Kč (- 98 %) a prepadák roku spoločne so Slevištěm.
- Cenovyradce.cz — tržby 1,3 tisíc Kč u jediného e‑shopu.
- Artikul.cz — tržby 900 Kč u jedného e‑shopu.
Milovníkov Ferrari poteší, že by si mohli kúpiť aspoň samolepku, aj keď s krivými kolesami.
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/model_ferrari-1.jpg)
Kto vám nezarobí ani Ň
63 e‑shopov, tržby skoro 200 miliónov Kč a ani jedna objednávka. U týchto vyhľadávačov tovaru skutočne nemá cenu plytvať časom:
- Monitor.cz — 96 prístupov ale inak ani koruna.
- Evilia.cz
- Sledujcenu.cz
- Shop-mania.cz
- Zbozi-pro.cz
- Pricemania.cz — jediná nula nie len v tržbách, ale aj v prístupoch — projekt je pozastavený na neurčito.
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/bread-534574_960_720-1.jpg)
Výsledky v tabuľkách a grafoch
Koľko e‑shopov využíva ktorý porovnávač
Úplna väčšina e‑shopov má objednávky z Heureky a zo Zboží.cz. Viac než 20 % e‑shopov má objednávky zo Srovnáme a z Hledejceny. Biano, Favi a Glami sú skvelým zdrojom objednávok iba pre e‑shopy, ktoré majú vhodné kategórie pre zaradenie predávaného tovaru.
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/graf_1_podil-1.png)
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/tabulka_1_zbozaky_procenta-1.png)
Ako si vyhľadávače tovaru rozdelili tržby
Heureka so svojimi satelitmi prináša e‑shopom viac než polovicu tržieb, ktoré získajú z porovnávačov. Zboží.cz sa blíži tretine, Favi prekročilo 10 %, Biano a Glami 3 % tržieb z porovnávačov. Všetky ostatné vyhľadávače tovaru dohromady nepriniesli ani 1 %.
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/graf_2_podil_na_trzbach-1.png)
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/tabulka_2_zbozaky_trzby-1.png)
Medziročná zmena v tržbách z vyhľadávačov tovaru
Zboží.cz zaznamenalo najväčší medziroční rast tržieb zo všetkých cenových porovnávačov. Pred Heureku sa pomerne prekvapivo dostalo Favi, z ktorého majú e‑shopy viac než dvanásťnásobné tržby oproti roku 2017. Tržby z Heureky vzrástli o 21 % a výrazný rast evidujeme aj u Biana.
Totálnym prepadákom je pokles v tržbách u Hledejceny (o viac než dve tretiny) a u Cochceš (o 98 %). Prekvapivo poklesli aj tržby z Glami (o 6 %).
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/tabulka_3_zbozaky_zmena-1.png)
Záver rýchly ako Ferrari
Chcete zvýšiť tržby vášho e‑shopu? Zamerajte sa na zdroje, ktoré skutočne fungujú a ktoré ideálne ešte rastú. ;-) A keď budete chcieť pomôcť, napíšte alebo zavolajte.
Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.
Komentáře (0)