Vyhľadávače tovaru 2018: Kto vám zarobí na Ferrari a kto ani na chleba s vodou

Každá piata koruna, ktorú české e-shopy utŕžia, je z návštevnosti vyhľadávačov tovaru. To je viac než z neplateného vyhľadávania, priamych prístupov, mailingu alebo sociálnych sietí. Poďme sa pozrieť, ktorý z vyhľadávačov tovaru e-shopom dokáže zarobiť na luxusné fáro a z ktorého nezískate zákazníka, ani keby ste sa na hlavu postavili. 

Prvú štvrťku roku 2018 máme za sebou. Výsledky 63 e-shopov s tržbami skoro 200 miliónov Kč za január až marec 2018 krásne ukazujú, na čo vám ktorý porovnávač môže zarobiť.

Na Ferrari vám zarobia

Heureka.cz a satelity

  • Heureka je už niekoľko rokov najväčší vyhľadávač tovaru.
  • Tržby 20,54 milióna Kč sú viac než polovica tržieb zo všetkých českých vyhľadávačov tovaru.
  • Medziročný rast tržieb o 3,6 milióna Kč (+ 21 %).
  • Aspoň jednu objednávku z Heureky má 59 zo 63 zapojených e-shopov.
  • Vzhľadom k veľmi dobrému PNO (podiel nákladov na obrate) by sa zo zisku inzercie na Heureke dalo kúpiť Ferrari California r. v. 2009.

Zboží.cz

  • Zboží.cz je dlhodobo česká dvojka medzi porovnávačmi tovaru.
  • Tržby 12,23 milióna Kč, čo je viac než 30 % tržieb zo všetkých porovnávačov.
  • Medziročný rast tržieb o 5,3 milióna Kč (+ 76 %), čo je viac než u Heureky.
  • Aspoň jednu objednávku zo Zboží.cz zaznamenalo 58 zo 63 zapojených e-shopov.
  • Opäť veľmi dobré PNO, ale tiež nižšie tržby = možnosť zaobstarať si maximálne Ferrari 360 r. v. 2001.

Na Ferrari vám vydělá Heureka a Zboží.cz

Ferrari to nebude, ale stále sa dá kúpiť auto

Favi.cz

  • Favi získava titul Skokan roka. Aj vďaka televíznej reklame je to nová trojka medzi porovnávačmi tovaru.
  • Tržby 4,67 milióna Kč, čo je skoro 12 % tržieb zo všetkých porovnávačov.
  • Medziročný rast tržieb o 4,3 milióna Kč (viac než desaťnásobok minuloročných tržieb), čo je väčší nárast než u Heureky.
  • Aspoň jednu objednávku z Favi.cz zaznamenalo 11 zo 63 zapojených e-shopov. Pri prepočte tržieb na 1 e-shop je Favi absolútnou jedničkou s tržbami cez 420 tisíc Kč na e-shop.
  • Bohužiaľ omnoho vyššie PNO, ale stále sa zo zarobených peňazí dá kúpiť napríklad nová Škoda Superb.

Biano.cz

  • Biano boduje s podobným zameraním ako Favi.
  • Tržby 1,31 milióna Kč, čo sú 3,3 % celkových tržieb z porovnávačov.
  • Medziročný rast tržieb o 884 tisíc Kč (asi trojnásobny).
  • Aspoň jednu objednávku z Biano.cz zaznamenalo 12 zo 63 zapojených e-shopov, takže vychádza cez 100 tisíc Kč na e-shop.
  • PNO podobne vysoké ako u Favi. Na Superb môžete zabudnúť, ale na peknú červenú Škodu Fabiu r. v. 2013 by ste zarobili.

Glami.cz

  • Glami so zameraním na módu, obuv a doplnky po raketovom raste stagnuje. Nechalo sa predbehnúť od Favi aj Biana.
  • Tržby 1,22 miliónov Kč, čo sú 3 % tržieb z porovnávačov.
  • Medziročný pokles o 73 tisíc Kč (- 6 %).
  • Aspoň jednu objednávku z Glami.cz zaznamenalo 10 zo 63 zapojených e-shopov, takže vychádza rovnako ako u Biana cez 100 tisíc Kč na e-shop.
  • PNO tiež vyššie než u Heureky a u Zboží.cz. Ak by sa vám nepáčila červená Fabia, za podobnú cenu by ste si kúpili Ford Fusion r. v. 2012. V staršom modeli som sa niečo najazdil.

Auto si nekúpite, ale angličákov niekoľko

  • Hledejceny.cz a satelity - tržby 145 tisíc Kč sú o 83 % nižšie než pred rokom. Samotné Hledejceny.cz sa prepadli o 68 %, Sleviste.cz dokonca o 93 % a tak jedinou pozitívnou správou sú dvadsaťpäťtisícové tržby šiestich e-shopov zo satelitu Nejrychlejsi.cz.
  • Srovnáme.cz a satelity - tržby 95 tisíc Kč sú podobné ako pred rokom. Aspoň jednu objednávku má 16 e-shopov, čo je najviac po Heureke a Zboží.cz.
  • Shopalike.cz - tržby 69 tisíc Kč a nárast o 170 %.
  • Najduzbozi.cz - tržby 20 tisíc Kč, ale jediný e-shop, ktorý získal aspoň jednu objednávku.
  • Hledejlevne.cz - tržby 11 tisíc Kč a opäť jediný e-shop s objednávkami.

Uvedené porovnávače cien a tovaru by vám mohli zarobiť napríklad na pekný model Ferrari.

Ferrari tak ledva na obrázku

  • Direto.cz - tržby 5,8 tisíc Kč a obdobné tržby ako minulý rok.
  • Hyperzbozi.cz - tržby 2,5 tisíc Kč a tradičný prepad. Pomaly a iste sa blížime k nule.
  • Cochces.cz - tržby 2,4 tisíc Kč (- 98 %) a prepadák roku spoločne so Slevištěm.
  • Cenovyradce.cz - tržby 1,3 tisíc Kč u jediného e-shopu.
  • Artikul.cz - tržby 900 Kč u jedného e-shopu.

Milovníkov Ferrari poteší, že by si mohli kúpiť aspoň samolepku, aj keď s krivými kolesami.

Kto vám nezarobí ani Ň

63 e-shopov, tržby skoro 200 miliónov Kč a ani jedna objednávka. U týchto vyhľadávačov tovaru skutočne nemá cenu plytvať časom:

  • Monitor.cz - 96 prístupov ale inak ani koruna.
  • Evilia.cz
  • Sledujcenu.cz
  • Shop-mania.cz
  • Zbozi-pro.cz
  • Pricemania.cz - jediná nula nie len v tržbách, ale aj v prístupoch - projekt je pozastavený na neurčito. 

Výsledky v tabuľkách a grafoch

Koľko e-shopov využíva ktorý porovnávač

Úplna väčšina e-shopov má objednávky z Heureky a zo Zboží.cz. Viac než 20 % e-shopov má objednávky zo Srovnáme a z Hledejceny. Biano, Favi a Glami sú skvelým zdrojom objednávok iba pre e-shopy, ktoré majú vhodné kategórie pre zaradenie predávaného tovaru.

Ako si vyhľadávače tovaru rozdelili tržby

Heureka so svojimi satelitmi prináša e-shopom viac než polovicu tržieb, ktoré získajú z porovnávačov. Zboží.cz sa blíži tretine, Favi prekročilo 10 %, Biano a Glami 3 % tržieb z porovnávačov. Všetky ostatné vyhľadávače tovaru dohromady nepriniesli ani 1 %. 

Medziročná zmena v tržbách z vyhľadávačov tovaru

Zboží.cz zaznamenalo najväčší medziroční rast tržieb zo všetkých cenových porovnávačov. Pred Heureku sa pomerne prekvapivo dostalo Favi, z ktorého majú e-shopy viac než dvanásťnásobné tržby oproti roku 2017. Tržby z Heureky vzrástli o 21 % a výrazný rast evidujeme aj u Biana.

Totálnym prepadákom je pokles v tržbách u Hledejceny (o viac než dve tretiny) a u Cochceš (o 98 %). Prekvapivo poklesli aj tržby z Glami (o 6 %).

Záver rýchly ako Ferrari

Chcete zvýšiť tržby vášho e-shopu? Zamerajte sa na zdroje, ktoré skutočne fungujú a ktoré ideálne ešte rastú. ;-) A keď budete chcieť pomôcť, napíšte alebo zavolajte.

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár