Prečo premýšľať o reklame na TikToku?

TikTok sa stal okamžitým hitom, najsťahovanejšiou aplikáciou pre iOS a teraz má už viac ako 2 miliardy stiahnutí. Tento rýchly vývoj zároveň TikTok pasoval na najrýchlejšie rastúcu sieť a to až do súčasnosti. Ak momentálne pre vás nie je zaujímavá , je dobré ju aspoň sledovať a mať o nej zakladné informácie. Dnes sa pozrieme na to, ako sa dá využiť pre inzerciu.

Čo je to aplikácia TikTok?

Pre mnohých môže být prekvapením, že TikTok bol vytvorený už v roku 2016 ako Douyin. Pod týmto názvom fungoval až do doby, než sa v roku 2017 rozhodol kúpiť vtedy úspešnú aplikáciu Musical.ly. Spojenie týchto dvoch aplikácií dalo v roku 2018 vzniknúť TikToku ako ho poznáme dnes.

TikTok sa stal okamžitým hitom, najsťahovanejšiou aplikáciou pre iOS a teraz má už viac ako 2 miliardy stiahnutí. Tento rýchly vývoj zároveň TikTok pasoval na najrýchlejšie rastúcu sieť a to až do súčasnosti.

Jedná sa o sieť, ktorú využíva publikum vo veku do 30 rokov (66% užívateľov). Na Slovensku je vek užívateľov ešte oveľa nižší.

K vyhľadávaniu TikTokera alebo populárneho videa slúži hashtag. Svoj obľúbený kanál potom môžete odoberať, obdobne ako u zavedených sociálnych sietí. Celý obsah na TikToku je prístupný všetkým bez nutnosti prihlásenia.

Bezpečnost TikToku

Veľkou a často preberanou tému je bezpečnosť TikToku. Každý z profilov a videí si môžete prezrieť bez prihlásenia. Všetky dáta (vrátane dát z vašej inzercie) potom podliehajú čínskemu tvorcovi TikToku a doteraz nie je celkom jasné, ako s dátami ďalej pracuje. Ďalším problémom je takmer bezhraničná sloboda v necenzurovanom obsahu a môžete tu naraziť napríklad na detskú pornografiu. Aktuálne prebiehajú razantné zásahy proti TikToku v Indii, kde je aplikácia kvôli bezpečnosti zakázaná. K podobnému kroku sa chystá tiež USA, jedným z dôvodov sú aj zásahy Číny do predstavenstva firmy. Európa o zákaze aplikácie v súčasnosti neuvažuje.

Obsah na TikToku

Hlavným obsahom sú krátke akčné videá, v ktorých sa tvorcovia nechávajú sprevádzať hudbou alebo vystrihnutými úseky zo známych filmov a piesní, do ktorých často otvárajú ústa, snažia sa zachytiť rytmus, gestikulujú a tancujú. Okrem klasického formátu niekoľkých sekundových videí môžete na TikTok vložiť video, ktoré má až 1 minútu. Do svojich videí používatelia často implementujú rôzne filtre, 3D efekty a hudbu. Môžu tiež vlogovat a zúčastniť sa obľúbených výziev.

Rýchly nárast užívateľov prirodzene nalákal firmy, ktoré okolo úspešnej aplikácie krúžia a uvažujú, ako najlepšie využiť TikTok pre propagáciu svojich produktov.

Ako aplikáciu TikTok využiť pre inzerciu?

Myslíte, že sa vaša cieľová skupina pohybuje na TikToku? Potom môžete využiť hneď niekoľko možností propagácie. Je však dôležité mať na pamäti, že vzhľadom k rýchlemu rastu a krátkej histórii aplikácie neexistuje v súčasnosti v SR dostatok dát a potenciálny úspech inzercie teda môžete len odhadovať. Rovnako nestály je aj samotný vyspelý algoritmus doporučovania videí. Užívateľ nemá možnosť do nastavenia svojho účtu podrobne opísať svoje preferencie a osobné záujmy. TikTok sa pri odporúčaní videí riadi tým, čo aktuálne používateľ odoberá, sleduje, vyhľadáva a podľa toho, čo práve frčí.

To môže byť problematické pre dlhodobú prácu s vašou vysnívanou cieľovkou. Segment cielenia inzercie sa mení prakticky každý deň podľa toho, ako sa menia preferencie užívateľov. Je preto dôležité položiť si otázku, či je pre vaše podnikanie TikTok vhodný.

 

 

Väčšina reklamných a trendových videí sa v súčasnosti venuje najmä módepotrebám tínedžerov. Ako už však vieme z historického vývoja Facebooku a Instagramu, u začínajúcich sociálnych sietí prevažuje v prvých rokoch mladšie publikum, ktoré postupne stárne a s ním aj celá sieť. Ak firma nemá teraz na TikToku svoju cieľovú skupinu, je dobré aspoň sledovať vývoj.

Dôkladne zvážte, či sa vám oplatí do TikToku investovať väčší rozpočet, ktorý podľa pravidiel TikToku musíte do reklamy investovať. Platforma TikToku pre inzeciu po vás požaduje minimálnu investíciu 500 dolárov. V aplikácii si môžete všimnúť firiem ako IKEA, Nike či Disney, které si môžu dovoliť vysoké investície. Bohužiaľ pre menšie firmy, ktoré by chceli inzerovať, nie je TikTok zatiaľ vhodný.

Ak sa napriek tomu rozhodnete investovať priamo do TikToku, môže využiť TikTok for Business a Creator Marketplace. Tieto druhy inzercie sú však zatiaľ podporované len v niektorých krajinách.

TikTok For Business

TikTok For Business bol nedávno oficiálne predstavený TikTokom ako nová platforma pre inzerciu. Pri spustení bude táto platforma zahŕňať prístup k formátom reklám TikTok, vrátane reklamy TopView, ktorá sa zobrazí pri prvom spustení aplikácie TikTok.

Pre inšpiráciu si môžete prezrieť ústredné formáty a aktuálne príklady úspešnej inzercie. Medzi najpoužívanejšie formáty pre inzerciu patria predovšetkým 3 až 15 sekundové videá alebo sekvencie obrázkov. Videá In-Feed môžu mať pre zmenu dĺžku až 60 sekúnd a môžu byť spustené so zapnutým zvukom. Samozrejmosťou sú aj Hashtag výzvy a funkcia Hashtag plus, kde má užívateľ možnosť nákupu a ktoré poskytnú značkám možnosť komunikovať viac so svojou komunitou.

Pri spustení tejto platformy sprevádza nastavením podrobný návod, ktorý vás zoznámi so základnými pravidlami inzercie.

Creator Marketplace

Vo vybraných krajinách teraz TikTok testuje tiež Creator Marketplace. Táto platforma bola predstavená už v minulom roku a slúži pre spoluprácu medzi značkami a tvorcami obsahu na TikToku tak, že pomáha značkám nájsť takých tvorcov, s ktorými je možné spolupracovať. Firma vďaka tejto aplikácii dokáže zobraziť profil tvorcu obsahu, kde môže analyzovať dáta z interakcií ako je miera zhliadnutí, zdieľanie a počtu komentárov od užívateľov TikToku.

Daľšie spôsoby inzercie

Mimo inzerciu cez samotnú platformu TikTok for Business, môžete svoje produkty inzerovať aj inými spôsobmi.

Facebook

PPC špecialisti môžu už teraz využívať k inzercii Facebook. Stačí, keď pri tvorbe inzercie nastavíte ručné umiestnenie v Audience Network. Investície do Audience Network je skôr o dôvere a nemožno si zvoliť, aby sa reklama zobrazovala len na TikToku. Aplikácia je v rámci Audience Network len jedna z ďalších mnohých aplikácií a hier. Z hľadiska relevantnosti cielenia je remarketing hlavnou odporúčanou stratégiou pre vašu kampaň smerujúcu na Audience Network. Na TikToku o sebe užívateľ nevypĺňa konkrétne informácie, takže sa javí ako neefektívne cieliť akvizičnú reklamu na užívateľov  podľa demografických údajov.

Na Audience Network sa pravdepodobne nedá spoľahnúť z dlhodobého hľadiska, Facebook ho plánuje odstrániť z výberu umiestnenia, najmä kvôli bezpečnosti dát v jednotlivých kanáloch.

Spolupráca s influencermi

Ďalšou možnosťou pre inzerciu je spolupráca s influencermi, obdobne ako na Instagrame. Prípadne môžete začať vzdelávať ostatných užívateľov cez vašich interných firemných influencerov. V českom online marketingu v súčasnosti vzdeláva cez TikTok napr. kanál jaknareklamuasite

Nebojte sa osloviť influencerov, s ktorými už spolupracujete a dohodnite sa na prezentáciu vášho produktu v krátkom videu. Dôležité je prispôsobovať obsah neustále sa meniacim trendom na TikToku, snažte sa preto vytvárať videá podľa aktuálnych Top videí. Videá môžete vysielať tiež naživo v prípade, že disponujete väčším počtom odberateľov. Veľké spoločnosti (napr. Coca-Cola) sa snažia určovať trendy a prostredníctvom influencerov nalákať používateľov k rôznym výzvam.

Skúste preraziť s vlastným účtom

Ďalšiu formu inzercie využívajú výrobné podniky, ktoré na TikToku prezentujú svoje výrobné procesy pomocou zaujímavých časozberných videí. V Českej republike sú podobne aktívne Strážnické brambůrky.

Šťastie praje odvážnym

TikTok už počas svojej krátkej histórie ukázal, že má veľkú šancu a potenciál stať sa novým zdrojom návštevnosti, a to najmä pre tých z vás, ktorí sa neboja investovať do nepreskúmaných zdrojov a potrebujú zaujať svojimi produktmi predovšetkým mladšie publikum. Šťastie praje odvážnym! Vydajte sa objavovať svoje možnosti do takmer bezkonkurenčného prostredia, propagácia na TikToku je na Slovensku zatiaľ v plienkach.

Ak máte v pláne radšej vyčkávať, ale chcete zostať v obraze a vedieť o novinkách okolo TikToku, prihláste sa k odberu našeho newsletteru. Tak vám už žiadny článok na našom blogu neutečie.. :)

13. 07. 2020

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.