SEO - optimalizácia pre vyhľadávače

Oslovte návštevníkov fulltextových vyhľadávačov, získajte nových zákazníkov, budujte svoju značku. Oslovíme užívateľov, ktorí vyhľadávajú stovky dotazov z vašej ponuky.

Ako robíme SEO

Žiadna tajná alchýmia, ale poriadny kus driny. To je optimalizácia pre fulltextové vyhľadávače. Namiesto ponuky tajných "SEO nástrojov" vám radšej všetko, čo pre vás robíme, podrobne vysvetlíme:

Cieľom SEO auditu je odhaliť problémy, ktoré zhoršujú pozíciu webu alebo dokonca neumožnia jeho zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávania. Navrhované úpravy pomôžu zvýšiť návštevnosť webu.

Kontrolujeme a navrhujeme úpravy najmä u:

  • Indexovanosti a indexovateľnosti (či sa všetky podstránky webu môžu zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania)
  • Nastavenie súborov Robots.txt a Sitemap.xml
  • Nevhodné presmerovania alebo nefunkčné stránky či prvky
  • Výskyt duplicitných stránok
  • Obsah hlavných nadpisov, meta title a meta description jednotlivých podstránok
  • Stránkovanie kategórií
  • Riešenie jazykovej mutácie webu
  • Vlastnosti obrázkov
  • Formát URL adries
  • Nastavenie HTTPS (a či je naozaj všade)

Na základe zistení navrhneme úpravy, ktoré v spolupráci s klientom a často aj programátorom zapracujeme.

Časová náročnost obvykle 5-6 hodín jednorázovo.

Cieľom je upraviť kategórie produktov tak, aby mali šancu získať z neplateného vyhľadávania viac návštevnosti. Opäť je zvyčajne potrebná súčinnosť klienta / programátora pri zapracovaní.

Porovnáme aktuálnu štruktúru kategórií s analýzou kľúčových slov. Ak sa rozchádzajú, zvažujeme:

  • preskládanie kategórií
  • doplnenie podkategórií (pre pokrytie kľúč. slov)
  • doplnenie parametrických kategórií
  • upravenie názvov aktuálnych kategórií

Ak je to vhodné, navrhujeme úpravy H1 nadpisov kategórií, štruktúry kategórií, úpravy Titlov, URL adries a odkazov z menu na kategórie.

Časová náročnost obvykle: 8-24 hodín jednorázovo.

Dalším krokom (po zapracování úprav na webe) je podporenie podstránok s potenciálom ku zlepšeniu pozície vo výsledkoch neplateného vyhľadávania a získanie návštevnosti. Čo pre to urobíme? Pomocou spätných odkazov z cudzích webov (externých spätných odkazov) môžeme zvýšit autoritu dôležitých podstránok aj webu ako celku. Stránky s väčšou autoritou následne budú mať väčšiu šancu dosiahnuť vo výsledkoch vyhľadávania na lepšie pozície a tým z neplateného vyhľadávania získavať viac návštev.

Aj keď budú stránky klienta z pohľadu on-page SEO maximálne vytunené, linkbuilding je stále potreba.

Časová náročnost od 4 hodín mesačne.

Analýza kľúčových slov odhalí aj vyhľadávacie dotazy, ktoré síce nemusia byť použiteľné na predajných stránkach, ale pokryť ich môžete vytváraním obsahu napríklad na blogu.

Kľúčové slová vhodné pre tvorbu obsahu zlúčime do tematických celkov, ktoré dajú základ pre návrh kategórií a konkrétnych témat pre články na blogu. 

Ak nemáte kapacitu na písanie článkov, môžeme vám poradiť s nájdením externého copywritera so skúsenosťami, vzťahom k vášmu odboru alebo aspoň k podobnému odboru. TIP: Na túto tému natáčalo s Martinom video Mergado.

Časová náročnost od 6 hodín jednorázovo.

Odhalíme anomálie v miere prekliku (najmä extrémne nízke hodnoty) pre konkrétne vyhľadávacie dotazy či podstránky webu, kde bude vhodné vylepšiť Title a Meta Description. Cieľom je zlepšenie miery preklikov z neplateného vyhľadávania a tým váš web získa viac návštěv z neplateného vyhľadávania

Táto služba je zameraná iba na Google, pre Seznam nie sú dostupné potrebné dáta. Viac o optimalizací CTR sa dozviete v článku.

Časová náročnost od 4 hodín jednorázovo.

Aj keď spolupracujeme s klientami už dlhšiu dobu, stále je čo vylepšovať. Medzi typické oblasti patrí:

  • Porovnanie dôležitých typov podstránok (kategória, detail produktu) s konkurenciou a navrhnutie zmeny pre váš web.
  • Doplnenie obsahových, interaktívnych, technických prvkov, ktorými disponuje konkurencia, pomáha jej sa zviditeľniť v neplatenom vyhľadávaní a vám chýba.
  • Konzultácia interného prelinkovania, formátovanie článkov a výziev k akcii v článkoch (aby články prinášali tržby).
  • Rýchlonávrh úpravy štruktúry kategórií bez analýzy kľúčových slov (nezohľadňuje vyhľadávacie dotazy, vychádza zo skúseností a očividných nedostatkov v názvoch kategórií).
  • Väčšia konzultácia k auditom či návrhom.

Nástroje, ktoré používame

nástroje pro SEO

a ďalšie...

Spoluprácou s nami získate

  • Studňu vedomostí. Martin síce robí hlavne SEO, ale tiež sa zaujíma o ostatné oblasti marketingu a tak dokáže problém riešiť komplexne.
  • Možnost zapojiť sa do úprav. Sme radi, keď sa klienti pýtajú a hľadajú s nami, čo by sa dalo zlepšiť.
  • Zámienku pre výlet do Brna :)

V čom sme iní

Viete za čo a koľko platíte. Pri každej oblasti SEO je v popise uvedená približná časová náročnosť a cenník si môžete naštudovat tu.

Starať sa o vás bude majster na SEO:

Dohodnite si s Martinom schôdzku v našej kancelári v Brne alebo mu pošlite rovno dopyt.

Môžete nám tiež zavolať.