Produktové inzeráty vo vyhľadávaní behom pár minút? S PPC Bee to ide

V minulých mesiacoch sa naši PPC špecialisti pustili do tvorby kampaní pomocou nástroja PPC Bee. To všetko na základe školenia, ktoré prebehlo priamo v pražskom sídle tejto spoločnosti, a o ktorom vyšiel článok na našom blogu

PPC Bee slúži predovšetkým k efektívnej tvorbe produktových inzerátov vo vyhľadávaní v Google Ads, Skliku aj Bingu na základe dát z XML feedu. Cena za mesačný používanie PPC Bee závisí od počtu inzerovaných produktov, ale BESTETO klientom ponúkame vytváranie kampaní zadarmo.

Prvné dojmy

Vyspovedal som svojich kolegov Patrika a Janču, ktorí už majú spustenie prvej kampane cez PPC Bee za sebou:

U akého sortimente ste kampane spustili?

Patrik: V prípade obchodu s módou to boli značky topánok a šperky, u predajcu kúpeľňového nábytku zase kúpeľňové vybavenie.

Janča: Kampane som spúšťala na elektroniku, konkrétne mobilné telefóny a u e‑shopu s drogériou na žiletky.

Čo ste na začiatku riešili, s čím ste sa stretávali?

Patrik: S horšiou kvalitou dát vo feede.

Janča: Riešila som hlavne ochranné známky, vyhľadávacie dotazy a zlú štruktúru feedu.

„Najprv je ťažké sa v PPC Bee orientovať, ale to pomerne rýchlo pominie.“

Vybrali by ste teraz iný sortiment? Aký?

Patrik: Nie. Vybral som prípady, u ktorých bol dobrý potenciál.

Janča: Skôr by som skúšala ďalších klientov a začala u tých s lepšou štruktúrou a dátami v XML feedu.

Čo bolo najťažšie pri práci s PPC Bee?

Patrik: Náročnejšia bola úprava kľúčových slov a práca s regulárnymi výrazmi.

Janča: Ja to vidím rovnako — úprava kľúčových slov a práca s regulárnymi výrazmi (obr. 1).

Obr. 1: Tvorba kľúčových slov

S čím ste pracovali, ako ste upravovali dáta z XML feedu?

Patrik: Najprv v aplikácii Mergado, ale potom som prešiel do PPC Bee, pretože je prehľadnejšia. Vytváral som kľúčové slová tak, že som dával dokopy kategóriu, značku a špecifikáciu (rozmery).

Janča: Je to dosť závislé na dátach. Úprava Title pomocou Mergada by bola výhodná vďaka možnosti použitia pre Google Shopping Ads, takže som začala vytvárať regulárne výrazy v ňom, ale potom som prešla kvôli jednoduchosti do PPC Bee.

Čo by ste teraz urobili inak? Prečo?

Patrik: Zo začiatku by som si prešiel predajnosť sortimentu a urobil analýzu, či je atraktívny. Potom by som vykonal kontrolu hľadanosti výrazov a pozrel sa na kvalitu feedu.

Janča: Pemyslela by som si to viac, pozrela sa na štruktúru a kvalitu feedu. Vyhodnotila by som, kedy sa dá úprava Title (napr. Priradenie značky k modelu — mobilný telefón Xiaomi MI3) pre PPC Bee využiť aj pre Google nákupy. Zamerala by som sa na hľadanosť sortimentu. A skontrolovala dopredu ochranné známky.

Viem, že je ešte skoro na hodnotenie (kampane sú spustené len mesiac), ale mala už inzercia prínos? Ako to vidíte do budúcnosti?

Patrik: Zatiaľ nemala. Keď budeme pokračovať s tvorbou kampane a pracovať na zlepšení, prínos do budúcnosti vidím.

Janča: Konverzie z toho zatiaľ nie sú, ale na web som priviedla veľmi lacno relevantných návštevníkov, s ktorými môžem ďalej pracovať, napríklad pomocou remarketingu.

“Behom pár hodín dokážete vytvoriť tisíce inzerátov a každý na konkrétny produkt”

Aké máte ďalšie plány ohľadom rozvoja kampaní u vytvorené inzercie?

Patrik: Chcem znovu prejsť nastavenia a výkon. Mám tiež v pláne skúmať kľúčové slová a viac sa s nimi v PPC Bee pohrať.

Janča: Budem teraz zbierať dáta, optimalizovať podľa ich výkonu a strážiť vyhľadávacie dotazy.

Aký je váš celkový dojem z tvorby kampaní pomocou nástroja PPC Bee?

Patrik: Práca s PPC Bee je user friendly, chystám sa inzerciu ďalej rozvíjať.

Janča: Baví ma to, akurát je nutné mať dobré dáta. Užívam si tvorbu inzerátov :-) (obr.2).

Obr. 2: Tvorba inzerátu

Ako to vidím ja

Osobne som z používania nástroja PPC Bee nadšený. Najskôr je ťažké sa v ňom orientovať, ale to pomerne rýchlo pominie. Hlavnú výhodu vidím v tom, že v priebehu pár hodín dokážete vytvoriť tisíce inzerátov a každý na konkrétny produkt. Dokážete priviesť na web relevantných návštevníkov a to všetko za zlomok času, ktorý by sme inak strávili ručne tvorbou inzerátov.

Ak vidíte príležitosť aj u vášho sortimentu, neváhejte sa nám ozvať. S nami ušetríte poplatok za používanie tohto nástroja a tiež získate odborníkov, ktorí už si svoju cestu prešlapali.

 

Lukáš

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
23. 07. 2019
Lukáš je ředitel společnosti Besteto. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.