Prípadová štúdia: dvojnásobné tržby a 4x vyššia návštevnosť z Heureky vďaka oprave názvov produktov

Na to, aby sa výrazne zlepšili výsledky inzercie e-shopu niekedy stačí aj malý zásah. Jeden príklad vám teraz ukážeme. 

Oslovil nás klient, ktorý si prial zlepšiť stav inzercie svojho e-shopu na slovenskej Heureke. Keď sme nahliadli do administrácie e-shopu na Heureke, zistili sme, že jeden z najväčších problémov bol stav zaradenia produktov do katalógu Heureky, tzv. „spárovanosť“ (viď obr. 1). Z tabuľky je na prvý pohľad jasné, že klient mal zaradených iba 61 produktov, ďalších 32 ich čakalo na posúdenie a cez 1400 ich bolo nezaradených.

Čo znamená, že produkty sú zaradené? 

Ak máte svoje produkty zaradené do katalógu Heureky, tak sa pre nich v jednotlivých kategóriách vytvoria produktové karty, alebo sa váš e-shop pridá (spáruje) na už existujúcu produktovú kartu ku ostatným e-shopom, ktoré ho predávajú. 

V našom prípade mal klient v ponuke produkty, ktoré predával len jeho e-shop a tak zaradením do katalógu vznikli produktové karty, kde bol jediným predajcom. Takéto produktové karty sa vo vysoko konkurenčných kategóriách (kde veľa predajcov ponúka jeden veľmi populárny produkt) síce často nedostanú na popredné priečky vo výpise produktov, ale keď užívateľ využije filtrovanie podľa parametrov a konkrétny produkt ich spĺňa, tak sa môžu zobrazovať na prvých pozíciách a e-shop tak môže využiť, že je ich jediným predajcom. O prednostiach používania parametrov sme písali tu

Obrázok 1: Počiatočný stav zaradenia produktov
 

Ako sme postupovali?

Zistili sme, že prekážkou pre správne zaradenie produktov bolo to, že v XML feede sa neuvádzal výrobca priamo do názvu produktu. Je to jeden z povinných údajov, ktoré Heureka v názvoch vyžaduje a aj keď náš klient mal výrobcu uvedeného v elemente MANUFACTURER, bolo ho potrebné doplniť aj do názvov.

Keďže e-shop využíva Mergado, jednoducho sme pridali pravidlo, aby sa hodnota z MANUFACTURER previedla aj do tagov (PRODUCTNAME a PRODUCT) – inými slovami, aby sa doplnil výrobca do názvu. Táto úprava umožnila správne zaradenie produktov do katalógu Heureky, vytvorili sa produktové karty a produkty sa začali zobrazovať. Výsledky tejto optimalizácie môžete vidieť na obrázku č. 2. 

Ďalším krokom optimalizácie bolo doplnenie požadovaných parametrov produktov do XML feedu, tiež pomocou Mergada. 

Obrázok 2: Finálny stav zaradenia produktov po optimalizácii 

Výsledok

Obrázok 3: Tabuľka ukazuje údaje e-shopu za obdobie január - marec v roku 2017 a 2018. 

Celková návštevnosť z Heureky sa za obdobie 3 mesiacov v medziročnom porovnaní zdvihla vďaka nášmu zásahu štvornásobne. Spolu s návštevnosťou vzrástol aj zisk, ktorý sa oproti roku 2017 zvýšil dvojnásobne (viď obr. 3). Údaje v tabuľke ukazujú momentálny stav inzercie, e-shop ale bude zo zaradenia produktov do katalógu Heureky ťažiť aj v budúcnosti. 
 
Vidno, že niekedy aj v podstate jednoduchá úprava môže inzercii značne pomôcť.

Ak by ste aj vy chceli pomôcť so zaradením produktov alebo optimalizáciou inzercie na Heureke, ozvite sa nám. A ak chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové, tak sa prihláste na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár