PPC na stojáka #9: 16 postrehov o reklame na Youtube od Dominika Neckaře + prezentácia

Asi tak pred hodinou a pol od nás odiešiel posledný hosť PPC na stojáka #9. Ako to vyzeralo tentokrát? Mrknite sa na report rýchly ako veterná smršť!

Rozprávanie o Youtube

Ako spíker marcového PPC na stojáka sa tentokrát predstavil PPC konzultant z agentúry Proficio Dominik Neckař. Dominika sme pozvali na žiadosť všetkých, ktorí si o jeho prednášanie písali v decembri nášmu BESTETO Ježiškovi

Postrehy z Dominikovej prezentácie

  • Keď tvoríte obsah na Youtube (YT), majte čas na to sa mu venovať (alebo si niekoho zožeňte) — je dobré reagovať na komentáre ľudí, ktoré často nie sú iba pozitívne.
  • Premýšľali ste niekedy nad tým, že YT je 3. najväčší vyhledávač v Českej republike a 2. na celom svete (cez 4 mld dotazov mesačne)?
  • Čoskoro možno pribudne celosvetová internetová Youtube TV. To by znamenalo nové výzvy a príležitosti pre PPC-čkarov.
  • Prestáva platiť to, že na YT je len najmladšia cieľovka (15 — 24 rokov), zvyšuje sa počet starších divákov. Stále ale platí, že minimálně u tej najmladšej generácie 15 — 24 má YT vyššiu sledovanosť než televízia.
  • Pri práci na YT máte k dispozícii 3 reklamné formáty: Product Placement (spolupráca s Youtubermi), bannery a videoreklama. Google chce začať viac využívať aj out stream videá.
  • Sú 3 formáty videoreklám — TrueView, BumperAds a nepreskočiteľná reklama. Dominikovi pripadá najzajímavejší TrueView.
  • Keď ste na YT niekoho odberateľ, tak vám príde upozornenie o každom novo nahrátom videu. Čo je rozdiel oproti Facebooku, ktorý nielen že neupozorňuje, ale koľkokrát ani nezobrazuje nové príspevky.
  • Pri nahrávaní videí YT schrúme celkom čokoľvek, takže sa netreba úplne stresovať s rozmermi alebo nejakými technickými špecifikáciami. Je prispôsobený tak, aby prakticky každý mohol videa nahrávať.
  • Vyplatí sa sledovať nielen štatistiky v Google AdWords, ale aj v Youtube Analytics, pretože tam máte viac detailov. Napríklad mieru udržania diváka.
  • Aby malo video na YT väčší zásah, je potrebné, aby bolo verejné. Ak je video skryté, nedá sa komentovať ani zdieľať. Je teda dobré sa na tom dohodnúť s klientom.
  • Brand Lift je najužitečnejší pre zlepšenie kreatívy a cielenia. 
  • U videí je dôležité, aby začiatky neboli nuda. Tiež by sa v nich malo hneď v úvode zobraziť logo a nie až na záver. Je celkom jedno, či logo umiestníte dole do pravého rohu alebo do horného. 
  • Existuje niekoľko vzorcov, podľa ktorých sa dá riadiť to, kedy je vhodné spúšťať ako online, tak offline reklamu. Dominikova obľúbená stratégia je táto: najprv začať s TV kampaňou, pretože tá má najširší zásah ľudí a niekedy v jej priebehu zapnúť aj tú online. Tým pádom totiž zacielite aj na ľudí, ktorí TV nemajú, ale aj tých, ktorí ju majú a uvidia video na oboch zariadeniach. Posilníte tým povedomie o značke
  • Ako zistiť najlepší timing pre spustenie reklamy? Opýtajte sa klientov, kedy je ich top sezóna a sledujte údaje v Google Analytics, kedy vzrástla návštevnosť z organicu.
  • Pri cielení reklamy si môžeš vybrať weby, kde nechceš, aby sa zobrazovala tvoja reklama. A naopak si vybrať weby s vhodným obsahom pre túto reklamu, kde chceš, aby sa zobrazovala. Je dobré si u týchto webov overiť návštevnosť alebo to, ako pracujú so zdrojmi návštevnosti s pomocou Similar Webu.
  • Môžete mať video reklamu naplánovanú čo najlepšie, ale keď kreatíva nestojí za nič, tak je vám to nič platné. Dobrá kreatíva je základ.

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

28. 03. 2018

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.