PPC na stojáka #9: 16 postrehov o reklame na Youtube od Dominika Neckaře + prezentácia

Asi tak pred hodinou a pol od nás odiešiel posledný hosť PPC na stojáka #9. Ako to vyzeralo tentokrát? Mrknite sa na report rýchly ako veterná smršť!

Rozprávanie o Youtube

Ako spíker marcového PPC na stojáka sa tentokrát predstavil PPC konzultant z agentúry Proficio Dominik Neckař. Dominika sme pozvali na žiadosť všetkých, ktorí si o jeho prednášanie písali v decembri nášmu BESTETO Ježiškovi

Postrehy z Dominikovej prezentácie

  • Keď tvoríte obsah na Youtube (YT), majte čas na to sa mu venovať (alebo si niekoho zožeňte) - je dobré reagovať na komentáre ľudí, ktoré často nie sú iba pozitívne.
  • Premýšľali ste niekedy nad tým, že YT je 3. najväčší vyhledávač v Českej republike a 2. na celom svete (cez 4 mld dotazov mesačne)?
  • Čoskoro možno pribudne celosvetová internetová Youtube TV. To by znamenalo nové výzvy a príležitosti pre PPC-čkarov.
  • Prestáva platiť to, že na YT je len najmladšia cieľovka (15 - 24 rokov), zvyšuje sa počet starších divákov. Stále ale platí, že minimálně u tej najmladšej generácie 15 - 24 má YT vyššiu sledovanosť než televízia.
  • Pri práci na YT máte k dispozícii 3 reklamné formáty: Product Placement (spolupráca s Youtubermi), bannery a videoreklama. Google chce začať viac využívať aj out stream videá.
  • Sú 3 formáty videoreklám - TrueView, BumperAds a nepreskočiteľná reklama. Dominikovi pripadá najzajímavejší TrueView.
  • Keď ste na YT niekoho odberateľ, tak vám príde upozornenie o každom novo nahrátom videu. Čo je rozdiel oproti Facebooku, ktorý nielen že neupozorňuje, ale koľkokrát ani nezobrazuje nové príspevky.
  • Pri nahrávaní videí YT schrúme celkom čokoľvek, takže sa netreba úplne stresovať s rozmermi alebo nejakými technickými špecifikáciami. Je prispôsobený tak, aby prakticky každý mohol videa nahrávať.
  • Vyplatí sa sledovať nielen štatistiky v Google AdWords, ale aj v Youtube Analytics, pretože tam máte viac detailov. Napríklad mieru udržania diváka.
  • Aby malo video na YT väčší zásah, je potrebné, aby bolo verejné. Ak je video skryté, nedá sa komentovať ani zdieľať. Je teda dobré sa na tom dohodnúť s klientom.
  • Brand Lift je najužitečnejší pre zlepšenie kreatívy a cielenia. 
  • U videí je dôležité, aby začiatky neboli nuda. Tiež by sa v nich malo hneď v úvode zobraziť logo a nie až na záver. Je celkom jedno, či logo umiestníte dole do pravého rohu alebo do horného. 
  • Existuje niekoľko vzorcov, podľa ktorých sa dá riadiť to, kedy je vhodné spúšťať ako online, tak offline reklamu. Dominikova obľúbená stratégia je táto: najprv začať s TV kampaňou, pretože tá má najširší zásah ľudí a niekedy v jej priebehu zapnúť aj tú online. Tým pádom totiž zacielite aj na ľudí, ktorí TV nemajú, ale aj tých, ktorí ju majú a uvidia video na oboch zariadeniach. Posilníte tým povedomie o značke
  • Ako zistiť najlepší timing pre spustenie reklamy? Opýtajte sa klientov, kedy je ich top sezóna a sledujte údaje v Google Analytics, kedy vzrástla návštevnosť z organicu.
  • Pri cielení reklamy si môžeš vybrať weby, kde nechceš, aby sa zobrazovala tvoja reklama. A naopak si vybrať weby s vhodným obsahom pre túto reklamu, kde chceš, aby sa zobrazovala. Je dobré si u týchto webov overiť návštevnosť alebo to, ako pracujú so zdrojmi návštevnosti s pomocou Similar Webu.
  • Môžete mať video reklamu naplánovanú čo najlepšie, ale keď kreatíva nestojí za nič, tak je vám to nič platné. Dobrá kreatíva je základ.

Prezentáciu od Dominka nájdete tu.

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár