Poľské vyhľadávače tovaru: Čo musíte vedieť, než na nich začnete inzerovať

Snáď každý majiteľ e-shopu sníva o momente, kedy jeho obchod začne fungovať samostatne a bez každodenných zásahov. Máte zákazníkov, ktorí u vás radi nakupujú a business kvitne. A potom príde otázka: mám expandovať?

Ak sa pre expanziu rozhodneme, hneď po Slovensku je Poľsko väčšinou druhou voľbou. Dôvody sú jednoduché: je blízko, má podobné podmienky na trhu a celkom malú jazykovú bariéru. Preto vám v dnešnom článku popíšem najväčšie porovnávače a neporovnávače tovaru, ktoré sú v Poľsku aktívne.

Allegro.pl

Najväčším poľským serverom s tovarom je Allegro.pl. Schválne nepíšem porovnávač, pretože sa od klasických porovnávačov tvoaru dosť líši - nepoužíva totiž produktové karty. Namiesto toho pri vyhľadaní jedného produktu vidíte až stovky ponúk, každú od iného e-shopu. To trochu zťažuje prácu s dátami. Nemôžete si zobraziť jednotlivé ceny a hodnotenia tak jednoducho, ako napríklad na slovenskej Heureke, či nemeckom Ideale.

Čísla ale hovoria jasne. Allegro je piata najnavštevovanejšia stránka na poľskom internete, má viac než 21 miliónov zaregistrovaných účtov a každú minútu sa predá cez 500 produktov. Keď na ňom chcete začať predávať, pripravte sa na niekoľko neštandardných situácií. Allegro prijíma produkty prostredníctvom API, nie cez produktový feed. S tým si váš programátor určite poradí.

Allegro - vyhledávač zboží

Obr. 1: Takto vyzerajú ponuky na Allegro od reálnych e-shopov a nie jednotlivých predajcov. Výhodou tiež je, že Allegro priamo zobrazuje, koľko ľudí od vás už tento špecifický tovar nakúpilo

Ceneo.pl

Druhým najväčším hráčom na trhu je Ceneo.pl, porovnávačový gigant s údajne 15 až 20 % celého e-commerce. Tento web slúži rovnako, ako nám známe porovnávače. Na produktovej karte ukáže niekoľko predajcov a ich štatistiky, po rozkliknutí potom všetkých, ktorí produkt ponúkajú.

V základnom nastavení zobrazenia Ceneo ukáže obchody podľa “najlepšieho” - zoradí ich po porovnaní hodnôt CPC jednotlivých ponúk, hodnotení zákazníkov a ceny produktu. Aby sme sa dostali do týchto predných priečok, musíme za preklik platiť a to od 0.35zł (cca. 8 centov). V predvianočnej sezóne narastie cena za preklik v priemere o 10 - 20 % základu. Počítajte s tým, že základným biddingom sa na predné pozície nedostanete. Veľkí hráči radi zainvestujú do toho, aby v boxe “wybrane oferty” boli práve oni.

Skapiec

Za zmienku stojí porovnávač Skapiec, ktorý nie je tak efektívny ako dva, už spomínané, giganty. Už pohľad do štatistiky Alexa nám povie, že je “až” 212. najnavštevovanejšou stránkou na poľskom internete, čo však stále privádza okolo 80 000 návštev za deň. Myslím si, že najväčším ťahákom je napojenie na sieť Onet, kedy Skapiec rozhádže reklamu do partnerských stránok a vy môžete dostávať traffic aj zo stránok, ku ktorým nie je ľahké sa dostať - konkrétne napr. Business Insider či Forbes.

Domodi

Keď predávate módu, využite porovnávač Domodi, poľskú mutáciu porovnávača, u nás známeho ako Glami. Domodi má v Poľsku pomerne aktívnu komunitu a živé účty na sociálnych médiách. Na Instagrame ho sleduje 65 tisíc ľudí, zatiaľ čo ich najvyhľadávanejšie videá majú niekoľko sto tisíc pozretí. Nie každému sa na Domodi vzhľadom k jeho sortimentu oplatí inzerovať. Ak ponúkate módu a doplnky, bude vám pravdepodobne fungovať lepšie než ostatné porovnávače. 

Polské vyhledávače zboží

Obr.2: Pri porovnaní Allegro s Domodi, ich zameranie na módu a mladé ženy je neprehliadnuteľné - môžete si srdiečkom ukladať tovar do obľúbených, vidíte pôvodnú cenu aj cenu po zľave - no nekúpte to! :-)

Porovnávačov na poli poľskej e-commerce existuje mnoho. V tomto článku som predstavil tie najznámejšie. Zaujímalo by vás toho o Poľsku viac? Napríklad aké spôsoby dopravy a platieb sú najvyhľadávanejšie, alebo aké sú rozdiely v predaji českému a poľskému zákazníkovi? Ak áno, rád pre vás pripravím ďalší článok na túto tému. 

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odoberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Pridať nový komentár