Návod na prehľadné štatistiky v Google Analytics pomocou zoskupenia kanálov

Základom úspešnej reklamnej kampane je správne a jednoduché vyhodnocovanie výsledkov. Poďme sa pozrieť na to, ako si túto prácu v Google Analytics zjednodušiť pomocou vlastného zoskupenia kanálov. 

Zoskupenie kanálov v Google Analytics podľa Besteta

V Google Analytics (GA) dokážete nájsť mnoho užitočných dát. Jednou zo základných metrík, ktoré sa v kampaniach vyhodnocujú, sú Zdroje a Kanály. Tie ukazujú, odkiaľ návštevníci na váš web prichádzajú.

Problém štatistík v Analytics spočíva v tom, že veľa zdrojov sa do tabuľky Zdroj / médium vypíše hneď niekoľkokrát (napríklad Facebook, viď obrázok nižšie). Podobne to môže vyzerať napríklad v prípade Heureky. Tá má svoje vlastné subdomény či satelity (ako je Foto.heureka.sk alebo Zoznamtovaru.sk), ktoré systém nedokáže automaticky počítať ako jeden zdroj, teda ako Heureku.

Zdroje návštev z Facebooku sa ukazujú hneď v troch a viac variantoch.

Podobne ani médium CPC a PPC nie je zlúčené, ako by sme potrebovali. A naopak, v tabuľke Média alebo Kanály nájdeme zlúčených mnoho zdrojov, ktoré potrebujeme vyhodnocovať zvlášť (napríklad pod kanálom Odkazujúce stránky sú všetky vyhľadávače tovaru spoločne s ďalšími webmi, kde máte umiestnené odkazy).
 
Riešením je vytvoriť vlastné zoskupenie kanálov. My sa s vami podelíme o šablónu, ktorú pripravil náš obchodný riaditeľ Vladimír Přichystal. Môžete si ju stiahnuť a pracovať priamo s ňou. Ukážeme vám krok za krokom, kde ju nájdete:

 

1) Otvorte si záložku Správca.

 

2) V poslednom stĺpci Výber dát kliknite na Zdieľanie podkladov (úplne na konci stĺpca).

3) Vyberte Import z galérie.

4) Do vyhľadávacieho okienka napíšte „Besteto“ a stlačte Enter.

5) Ako tretiu položku uvidíte Besteto: Vlastné zoskupenie kanálov / Vlastní seskupení kanálů, kliknite na Importovať a následne na modré tlačidlo Vytvoriť. V tejto šablone nájdete najčastejšie používané slovenské a české zdroje návštevnosti.

6) Potom sa vráťte späť do Akvizície → Kanály a primárnu dimenziu zmeňte na Besteto: vlastné zoskupenie kanálov / Vlastní seskupení kanálů.

7) Teraz by sa vám mali kanály zobraziť podľa novej šablóny.

 

Návod na vlastné prispôsobenie kanálov

Zoskupenie kanálov si môžete upraviť podľa vlastných potrieb. Ako na to?
 
1) Kliknite na Správca v ľavej lište.
 
 
2) V poslednom (treťom) stĺpci kliknite na Vlastné zoskupenie kanálov.
 
3) Potom si rozbaľte Besteto: Vlastné zoskupenie kanálov.
 
4) Teraz si môžete kanály upraviť podľa potreby (napríklad upraviť názvy alebo pridať ďalšie kanály).
 
 
 
Použijete našu Besteto šablónu? Alebo využívate na vyhodnocovanie výsledkov svoje vlastné zoskupenia? Dajte nám vedieť do komentárov.

Pridať nový komentár