Bidovací automat krok za krokom: Ako nastaviť Bidding Fox a ako s ním pracovať

S bidovacím automatom Bidding Fox pracujem už od doby, čo vznikol a nastavil som v ňom Heureku pre nejeden e‑shop. A aj keď sa bidovacie stratégie projekt od projektu líšia, niektoré veci musím skontrolovať jednoducho vždy. Pozrime sa spolu, aké to sú.

Vstupná kontrola

1. Porozmýšľajte nad tým, či je pre vás bidovací automat vôbec vhodný. Aj e‑shop, ktorý má X tisíc produktov, môže mať bidovateľné iba 4 položky. Bidovať sa nedá, keď:

  • Predávate unikátny sortiment a tovar preto nie je v aukčnom modeli Heureky. Bidovací automat pracuje až s tými produktami, ktoré sú správne napárované v karte, kde sú aspoň 4 ďalší predajcovia. Keď vám ide do aukčného modelu len malý počet produktov, radšej zvoľte iný spôsob nastavenia cien za preklik.
  • Nemáte certifikát Overené zákazníkmi. V tomto prípade bidovať nemôžete.

2. Uistite sa, či v Google Analytics všetko správne meráte. Urobte si napríklad testovaciu objednávku a skontrolujte v Google Analytics, či je správne zaznamenaná.

3. Aby si Bidding Fox byl schopný produkty spojiť, musia byť URL adresy produktov v produktovom feede v rovnakom formáte, ako sú v Google Analytics. 

4. V administrácii Heureky si skontrolujte, či ste zaškrtli možnosť Generovať XML reporty v záložke Meranie konverzií — viď obrázok 1.

Obr. 1: Záložka Meranie konverzií v Heureke

5. Je dobré preveriť (na vhodnom období), či odchýlka v meraní konverzií na Heureke a v Google Analytics nie je príliš veľká.

6. V Google Analytics skontrolujte v záložke Správca → Výber dátNastavenie výberu dát, či máte v políčku Predvolená stránka správne nastavenú prázdnu hodnotu a nie napríklad celú doménu — viď obr. 2.

Obr.2: V Google Analytics skontrolujte Nastavenie výberu dát.

7. Predtým, než Bidding Fox spustíme v Mergado Store, overíme, či je Mergado prepojené so systémami v Keychaine, s Heurekou a s Google Analytics.

Kontrola po spustení Bidding Foxu

1. V záložke Nastavenie overte, či máte:

  • nastavený email pre príjem notifikácií problémov,
  • nastavené upozornenie na nedostatok kreditu.

2. Ďalej v záložke Nastavenie skontrolujte, či sa do Bidding Foxu čerpajú dáta zo správnych zdrojov tak, ako potrebujete. Jedná sa o to, odkiaľ bude Bidding Fox brať informácie o objednávkach, nákladoch a obrate. 

Ako nastaviť Bidding Fox

1. Znalosť Top Sortimentu, produktov a jednotlivých marží je dôležitá pre tvorbu výberov produktov v Mergade – neskôr na tieto výbery budete uplatňovať jednotlivé stratégie.

2. Skúste opraviť problémy zo záložky Diagnostika. Skontrolujte, ktoré z nespárovaných produktov sú pre vás dôležité. Pozrite sa na produkty s vysokou dodacou dobou alebo príliš vysokou cenou, či sa nejedná o chybu. Diagnostika problémov v ponuke je nielen dôležitou súčasťou nastavovania bidovacích stratégií, ale tiež cennou spätnou väzbou.

3. V samom nastavení bidovacích stratégií zohľadníme dostupnosť produktov, ich cenu, maržu, sezónnosť, prípadné akcie a pod.

Priebežná kontrola

1. Vždy si pre istotu skontrolujte, či sa ceny stanovené Bidding Foxom prepíšu až do Heureky.              

2. Uistite sa, či nemáte v administrácii Heureky (na rovnakom mieste ako bod č. 1) nastavený ručný bidding u niektorých produktov a nedochádza tak ku kolízii v nastavení. Hodnoty stanovené bidovacím automatom by sa totiž prepísali. 

3. Overte si, či nie je problém v aplikovaní pravidiel alebo synchronizáciách feedu v Mergade (Mergado, záložka História, typ udalosti: Aplikácia pravidiel, Synchronizácia).

Vyhodnocovanie

1. V  záložke Produkty aplikácie Bidding Fox skontrolujte Nesplnené ciele (viď obr. 3). Prečo sú nesplnené? Často býva problém priamo v ponuke, produkt je napríklad príliš drahý, zle spárovaný k inému variantu, alebo má príliš dlhú dobu dodania.

Obr. 3: V aplikácii Bidding Fox skontrolujte Nesplnené ciele.

2. Minimálne raz mesačne sa pozrite, či: 

  • boli splnené zadané ciele,
  • sa dodržali limity.

Pomôcť v tom môže aj rozsiahly reporting a analytika aplikácie Bidding Fox, ktorá má dáta z vášho produktového feedu, z Google Analytics a zároveň z Heureky. Vďaka kombinácii týchto 3 zdrojov dokážete odhaliť veci, ktoré by vás vôbec nenapadli. Nájdete ich v záložke Produkty

Budem rád, ak doplníte vaše postrehy a komentáre, ako s aplikáciou pracujete. A ak by ste chceli pomôcť s nastavením biddingu, stačí sa nám ozvať.  

Filip Vašíček
Filip Vašíček
14. 08. 2018
Filip je specialista na vyhledávače zboží a SEO. Ve volném čase se věnuje taiči, hraní na kytaru a poslechu hudby.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.