BESTETO univerzita: Sprievodca Heurekou pre e-shopy (Košík a reklamné možnosti)

Dnešný diel BESTETO univerzity je posledným, kde sa venujeme Heureke. Preberieme reklamné možnosti, ktoré Heureka ponúka a jej nákupný košík.  

Heureka Košík

Heureka Košík funguje ako nákupný model, v ktorom je Heureka v pozícii sprostredkovateľa obchodu a umožňuje zákazníkom nakúpiť produkty z rôznych e-shopov priamo na jej webe. Zapojiť sa môžu e-shopy, ktoré disponujú certifikátom Overené zákazníkmi, majú dobré hodnotenia od užívateľov a aktivovaný PPC režim

Ukážka Heureka košíka v detaile produktu

Obr. 1: Ukážka zobrazenia e-shopu s aktivovaným Heureka Košíkom na hornej pozícii v detaile produktu. Na toto miesto sa vyberá e-shop s najlepšiou kombináciou ceny tovaru, ceny dopravy a hodnotenia obchodu. Uprednostňované sú e-shopy zapojené do Heureka Košíka. Cena za preklik sa tu nezohľadňuje. 

Ako funguje Heureka Košík?

Predaj cez Heureka Košík funguje na províznom systéme. Heureka si za každú objednávku cez Košík (prostredníctvom tlačidla "Kúpiť na Heureke", viď obr. 2) berie províziu od e-shopu, ktorý zakúpený tovar predáva (ale neúčtuje si už cenu za preklik užívateľov). Keďže Heureka je iba sprostredkovateľom, všetky úkony súvisiace s objednávkou zaisťuje e-shop. Výška provízie pre jednotlivé kategórie je stanovená cenníkom provízií, ktorý nájdete tu. Ak ale užívateľ klikne vo výpise obchodov na modré tlačidlo "Do obchodu", predaj prebieha klasickým spôsobom a e-shop platí Heureke iba cenu za preklik. 

Ukážka výpisu obchodu v prípade Heureka košíka

Obr. 2: Takto sa zobrazuje e-shop zapojený do Heureka Košíka vo výpise obchodov. Zlatá ikona s písmenom G vedľa tlačidla "Kúpiť na Heureke" je logom Garancie nákupu. 

  • Do Heureka Košíku sa zahŕňajú všetky produkty, ktoré zapojený e-shop predáva a sú dostupné skladom. 
  • Zákazník môže platiť bankovým prevodom, platobnou kartou alebo online platbou cez platobnú bránu PayU a to aj vtedy, ak túto možnosť samotný e-shop neponúka. Online platby zaisťuje zdarma Heureka. 
  • Keď obchod stratí certifikát Overené zákazníkmi, Košík sa automaticky deaktivuje a obnoví sa, keď ho znovu získa.
  • Podrobné informácie o registrácii a nastavení Heureka Košíka, ako aj o podmienkách, ktoré musí e-shop pre jeho správne fungovanie spĺňať, sa nachádzajú v tomto odkaze.
  • Výhodou tejto služby je pohodlie užívateľa, ktorý sa zaregistruje iba raz (namiesto do každého e-shopu) a nakupuje priamo z webu Heureky. 
  • Heureka uvádza, že e-shopom zapojeným do Košíka sa zvýšil konverzný pomer a obrat narástol v priemere o 30 %.   

Garancia nákupu

Garancia nákupu predstavuje formu záruky, ktorou Heureka ručí zákazníkom za obchody zapojené do Heureka Košíka. Zahŕňa: 

  • Vrátenie peňazí, ak nákup neprebehne v poriadku.
  • Predĺženú možnosť vrátenia tovaru na 3 mesiace - zákon ukladá e-shopom povinnosť prijať späť nepoškodený a zabalený tovar iba do 14 dní. Za každú vratku, ktorú e-shop príjme nad rámec tejto lehoty mu Heureka zaplatí 10% z ceny vráteného produktu. 
  • Pomoc v prípade komplikácií s reklamáciou (vybavuje ju priamo e-shop, nie Heureka).

Obchodné podmienky, fakturáciu provízií či najčastejšie otázky ohľadom tejto služby si môžete pozrieť v tejto nápovede pod hlavičkou Heureka Košík.

Druhy reklám na Heureke

ProductADS - produktová inzercia

​ProductADS je reklamný systém Heureky pre produktovú inzerciu, ktorý funguje na aukčnom princípe PPC. Je určený pre výrobcov alebo výhradných distribútorov značiek, nakoľko je inzercia zameraná na propagáciu konkrétneho produktu a nie e-shopu, ktorý ho predáva (ten v inzeráte nie je nikde uvedený, viď obr. 3 a 4).

Ak sa rozhodnete do ProductADS zapojiť, môžete vami propagovaný produkt posunúť na vyššiu pozíciu vo výpise produktov v rámci kategórie, v ktorej je produkt zaradený, alebo vo výsledkoch vyhľadávania, ak užívateľ hľadá vami vybrané kľúčové slovo. Formou aukcie ceny za preklik si môžete stanoviť maximálnu čiatku, ktorú ste ochotní zaplatiť a podľa toho sa určí pozícia produktov. Môžu sa zobraziť na 2., 7. alebo 12. pozícii vo výpise kategórie, alebo na 1. mieste vo výsledkoch vyhľadávania a v bočnom stĺpci (na mobilných zariadeniach sa jedná o 1., 4. a 7. pozíciu).

Zároveň si môžete vybrať ikonu, ktorá sa bude pri danom produkte zobrazovať. Na výber sú ikony v podobe oranžových koliečok s nádpismi HIT, NOVINKA, AKCIA, TOP, TIP, alebo CENOVÝ HIT. ​V sekcii móda sú špeciálne štítky s označením Módny hit, Hit sezóny, Tip na leto, Tip na zimu a Módny tip. Heureka na svojich stránkach uvádza, že na 2. pozícii v kategórii sa konverzný pomer pohybuje v priemere okolo 3 %.

ProductAds Heureka HIT
Obr. 3: ProductADS vo výpise produktov v rámci kategórie Digitálne fotoaparáty

Heureka ProductADS v sekcii móda
Obr. 4: ProductADS vo výpise produktov v sekcii Móda

Výhody:

  • predpokladaná relevancia publika: do kategórie už vchádza väčšinou užívateľ, ktorý chce nakúpiť a vyberá si, ktorý produkt;
  • na predné pozície sa môžu dostať aj tie produkty, ktoré ešte nezískali dostatočné hodnotenie, aby sa zaradili na popredné priečky v kategórii; 
  • zviditeľnenie produktov, vhodné napríklad pre novinky na trhu alebo rôzne akcie. 

Nevýhody

  • zviditeľniť sa môže len produkt, nie jeho predajca;
  • registrovať sa môže iba výrobca alebo výhradný distribútor značky (o toto právo môžete požiadať u vašich značiek).

Viac informácií o produktovej inzercii na Heureke nájdete v produktovom liste alebo v obchodných podmienkach.

Partner sekcie

Partner sekcie je typ reklamy na Heureke, ktorý je určený predovšetkým e-shopom a predajcom so širokým sortimentom produktov rôznych značiek v rámci jedného druhu tovaru. Každá kategória na Heureke môže mať iba jedného partnera sekcie a toto partnerstvo nie je časovo nijak obmedzené (môže byť odobrané pri porušení povinností).

Partner sekcie na Heureke - zobrazenie info o e-shope

Obr. 5: Logo e-shopu, ktorý je partnerom sekcie, spolu s odkazom na jeho web sa nachádza vo výpise produktov pod ľavým stĺpcom s filtrovaním.

Partner sekcie spravuje Nákupného poradcu na Heureke

Obr. 6: Partner sekcie vytvára textový obsah v sekcii Nákupný poradca vo svojej kategórii, ktorú nájdete v záložke znázornenej na obrázku.

Partner sekcie v úlohe odborného poradcu
Obr. 7: V Nákupnom poradcovi vystupuje Partner sekcie ako odborný radca a odpovedá na otázky užívateľov či píše rôzne návody a tematické články. 

Podmienky pre zapojenie sa e-shopu: 

  • aktivovaný PPC režim; 
  • dobré hodnotenie užívateľov, ideálne aj certifikát Overené zákazníkmi;
  • vytvára textového radcu, ktorý pomáha užívateľom s výberom správneho produktu.

    Povinnosti partnera sekcie:

    • odpovedať v čo najkratšom čase na všetky otázky v poradni (ak nevie, musí zistiť odpoveď);
    • neodkazovať na svoje vlastné webové stránky či iné poradenské portály;
    • používať iba odkazy smerujúce na Heureku;
    • tvoriť textového poradcu, ktorý má pomáhať s výberom produktov;
    • odpovedať skrz formulár na stránkach Heureka.sk.

    Banner propagujúci poradňu vo výpise produktov

    Obr. 8: Vo výpise produktov sa zobrazujú bannery vedúce do Nákupného poradcu, ktorého spravuje Partner sekcie.  

    Kútik značky

    Kútik značky (KZ) je balíčkom služieb, ktorý obsahuje niekoľko reklamných formátov, vlastnú administráciu so štatistikami a možnosť označiť autorizovaných predajcov (viď obr. 10). Je určený najmä pre veľké značky, ktoré sa chcú prezentovať ako úspešné a majú záujem posilňovať svoj brand. V rámci tejto služby získa značka subdoménu/microsite na stránkach Heureky (viď obr. 9), kde môže prezentovať kompletný sortiment svojich produktov.

    Kútik značky na Heureke - Gorenje

    Obr. 9: Ukážka kútika značky Gorenje

    Od značky sa očakáva spolupráca minimálne na dobu 6 mesiacov. Cena tohto balíčku nie je pevne stanovená a počíta sa individuálne pre každého záujemcu. V roku 2014, keď sa Kútik značky spúšťal, stál približne 2000 eur mesačne. Koľko výjde dnes si netrúfame odhadovať. Obchodné oddelenie Heureky sa k cene vyjadrilo tak, že sa vždy stanovuje na mieru konkrétnemu klientovi a do úvahy sa napríklad berie:

    • dĺžka trvania kampane,
    • či sa využívajú aj iné reklamné formáty, napríklad v podobe bannerovej reklamy,
    • či bude KZ iba na slovenskej, alebo aj na českej Heureke, a pod.

    Výhodou Kútika značky je možnosť upozorniť na novinky alebo najpredávanejšie produkty značky a celkové zviditeľnenie značky.

    Logo autorizovaného predajcu na Heureke

    Obr. 10: Zobrazenie e-shopu s označením Autorizovaný predajca

    Balíček služieb Kútika značky obsahuje: 

    • Garantovaný počet impresií 1 milión mesačne na bannerových formátoch na Heureke, s preklikom do KZ či kategórie;
    • Označenie Autorizovaných predajcov značky;
    • Možnosť editácie záložiek v rámci KZ (videá, info o značke, atď.);
    • Manuálny výber kategórií a produktov v KZ;
    • TOP banner v KZ vedúci na web značky;
    • Banner na homepage a v kategórii (novinka alebo hit na trhu- viď obr. 11);
    • Banner v detaile produktu pod výpisom obchodov s preklikom do KZ;
    • Možnosť radenia recenzií na produkty podľa najnovších či overených;
    • Zaslanie štatistík za uplynulú kampaň;
    • Výraznejšia pomoc pri párovaní propagovaných produktov.

    Bannery propagujúce Kútik značky

    Propagačné bannery Kútik značky na Heureke

    Obr. 11: Propagačné bannery pre Kútik značky 

    Záver

    Okrem vyššie uvedených foriem reklamy ponúka Heureka aj bannerovú reklamu, affiliate program, co-brandovú kampaň na Facebooku, emailing, natočenie poradného videa či spoluprácu s externými vydavateľmi. Pre viac informácií ohľadom týchto typov reklamy kontaktujte obchodné centrum Heureky. 

    V ďalšej časti BESTETO univerzity sa môžete tešiť na nábytkové porovnávače tovaru: Favi a Biano

    Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

    P.S. Zdrojom, z ktorého sme čerpali informácie a obrázky v článku, je Heureka.sk.

    Pridať nový komentár