4 tipy, ako si poradiť s opusteným košíkom

Stáva sa, že návštevníci vášho e-shopu občas nedokončia objednávku na prvý pokus. Vložia tovar do košíka a potom odídu. Čo s týmito nákupnými "utečencami"? Priveďte ich naspäť.

1. Pamätajte si informácie

Návštevník vloží tovar do košíku, vyplní časť údajov pre objednanie, ale pri kroku späť alebo opustení e-shopu sa vyplnené informácie neuložia, prípadne sa košík vyprázdni. Keď sa zákazník k nákupu vráti neskôr, čaká ho vypĺňanie všetkých údajov znovu. A to ho môže odradiť.

Košíky si často nepamätajú:

  • Údaje, ktoré zákazník vyplnil, než obchod opustil (doručovacia adresa, voľba dopravy a platby…).
  • Tovar, ktorý vložil návštevník do košíka ešte predtým, než z e-shopu odišiel.
  • Vyplnené kontaktné údaje, keď sa stránka znovu načíta. Napríklad vo chvíli, keď nakupujúci zadá nesprávne fakturačné údaje.
  • Údaje, ktoré zákazník vyplnil v aktuálnom kroku a náhle sa vrátil do predchádzajúcej fázy objednávky.

2. Remarketing na opustený košík

Remarketingové kampane, najmä tie na opustený košík, bývajú často najefektívnejšie z pohľadu PNO (podielu nákladov na obrate). Preto je škoda na nich zabudnúť. Nastavenie býva jednoduché.

Nech už robíte akúkoľvek remarketingovú kampaň, nezahŕňajte do nej návštevníkov, ktorí si z e-shopu už objednali. Je málo pravdepodobné, že by nakúpili znovu a navyše to pôsobí otravne.

Ak neviete, ako na remarketing, ozvite sa nám. Pri tvorbe a správe kampaní pracujeme v najznámejších PPC systémoch - AdWords, Facebook, ale vieme to napríklad aj v českom Skliku.

3. Mailing na dokončenie objednávky

Využívajte možnosť rozposielania autoresponderových e-mailových kampaní tím návštevníkom, ktorí u vás už niekedy v minulosti nakúpili a vrátili sa po čase znovu do vášho e-shopu, ale objednávku nedokončili. Autoresponderová kampaň spočíva v automaticky rozposielaných mailoch a spúšťa sa na základe vopred preddefinovaných podmienok. Jednou z nich by mala byť napríklad nedokončená objednávka.

Frekvenciu, množstvo a dobu od opustenia je potrebné pri rozposielaní otestovať. Na začiatok skúste poslať prvý e-mail hodinu po opustení košíka, ďalšiu pripomienku pošlite o týždeň. Prípadne ponúknite nejakú "odmenu" alebo bonus k objednávke, ak sa zákazník vráti ešte v ten deň a dokončí ju.

4. Dobré holuby sa vracajú, nakŕmte ich

Že vám z webu utiekol návštevník, ktorý bol len krôčik od dokončenia objednávky? Pripomeňte mu výrazným prvkom (napríklad informačnou lištou), že jeho nákup na neho čaká v košíku. Oznam doplňte výzvou k akcii, aby tentokrát neodišiel na prázdno. Aj tu môžete testovať, čo funguje najlepšie.

Keď návštevník na webe niečo hľadal, ale nenašiel, pomôžte mu. Napríklad našepkávačom obsahu pre vyhľadávanie na webe. Po kliknutí do poľa našepkávača uvidí produkty, ktoré už navštívil alebo hľadal.

Chceli by ste, aby sme vám posielali tie najdôležitejšie správy a novinky emailom? Prihláste sa na odoberanie nášho Besteto newsletteru a my vám ho radi pošleme.

Pridať nový komentár