20 tipov na šikovné nástroje, ktoré používam ako PPC špecialista

Ahoj, som Lukáš, PPC špecialista z BESTETO. Občas ste si odo mňa mohli prečítať nejaký ten článok na našom blogu. A dnes prichádzam s ďalším, kde ukážem kúsok svojho ja. Nahliadnite do aplikácií, doplnkov a programov, ktoré využívam pri svojej práci.

Aplikácie do telefónu

  • Inoreader (RSS čitačka) – do telefónu si sťahujem články z týchto zdrojov: Marketing&Media, Marketingové novinky, Marketing Journal, Franchising info, PPC Hero, Hana Kobzová, RobertNemec.com, Google blog ČR, Digitální nomádi a jejich životní styl, Tyinternety, Blog Sklik.cz, Jindřich Fáborský – Blog.

Software do počítača

  • AdWords Editor – software od Google pre úpravu inzercie. Ak sa venujete AdWords inzercii, tak ho musíte poznať.

Doplnok do prehliadača Chrome

  • Nimbus – používam pre získavanie snímok/​výstrižkov z prehliadača.
  • Tag Assistant – ideálny pre kontrolu meracích kódov od spoločnosti Google.
  • ColorZilla – kvapkadlo, ktoré využívam pri tvorbe bannerov, keď potrebujem získať rovnakú farbu, ako má klient na webe.
  • CountDown – vďaka tomuto doplnku môžem jednoducho merať čas, ktorý som strávil rôznymi činnosťami. 
  • Facebook Pixel Helper – kontrolujem ním Facebook pixel.

V záložkách

  • pocet-znaku.cz – počítadlo znakov, ktoré využívam pri tvorbe textov inzerátov.
  • piliapp.com/facebook-symbols/ — tu vyberám emotikony do textov na Facebooku.
  • canva.com – online foto editor. V Canve vytváram všetku grafiku.
  • lunapic.com – občas sa mi hodí, keď môžem z loga alebo nejakého obrázku odstrániť pozadie. Vložím obrázok do lunapicu a on ho jednoducho odstráni.
  • librestock.com alebo unsplash.com – fotobanka, keď zháňam nejakú fotku, mrknem sem. 
  • gifmaker.org – tu sa dá z vlastných obrázkov vyrobiť gif, ktorý potom môžete použiť napríklad v inzercii v AdWords alebo na Facebooku.
  • nastroje.jirkont.cz — mixér na kľúčové slová. Používam ho, keď potrebujem získať ďalšie typy zhôd — iba to hodím do mixéra.
  • isearchfrom.com – pre kontrolu zobrazovania inzerátov na Slovensku (ale vie to aj iné krajiny). Zdá sa mi, že pre prvú stránku SERPu funguje dobre, v ďalších stránkach nie je už tak presný.
  • optmyzr.com – nástroj pre efektívnejšiu správu inzercie v AdWords.
  • mergado.com – keď e‑shop využíva aplikáciu Mergado, tak v ňom môže jednoducho upravovať XML feedy. Zíde sa to napríklad pri optimalizácii produktovej inzercie v AdWords.

V záložkách síce nemám, ale občas využívam

  • URL builder – nemám žiaden obľúbený, iba zadám dotaz “url builder” do vyhľadávania, a ktorý mi príde pod ruku, ten použijem. Je to nástroj na pridanie UTM parametrov do URL adries.
  • fotbalportal.cz – rád sledujem dianie vo futbale a tu si môžem prečítať najnovšie články. Teda vo svojom voľnom čase. Inak sa tu dá skvelo sledovať remarketingová inzercia – sú tu 4 formáty bannerov.

Toto je približne všetko. Nevymenoval som iba samotné inzertné systémy a Google Analytics. Podeľte sa v komentároch, čo využívate pri svojej práci vy.

Chcete mať prehľad o tom, čo je v BESTETO nové? Prihláste sa na odberanie nášho newsletteru, radi vám ho pošleme.

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
19. 02. 2018
Lukáš je ředitel společnosti Besteto. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.