Ako sme vďaka SEO za 1 rok zvýšili obrat e‑shopu MyDrinks.cz z neplateného vyhľadávania o 113%

Kto je MyDrinks.cz

MyDrinks.cz je e‑shop s destilátmi založený v roku 2012 bratmi Čmolíkmi. Od roku 2016 má vlastnú predajňu v Moste. Ide o najväčšiu špecializovanú predajňu destilátov v Ústeckom kraji. V roku 2018 dosiahol obrat klienta približne 12 mil. Kč.

S MyDrinks sme začali spolupracovať v auguste 2018. V prvých mesiacoch sme spravovali najmä platenú inzerciu na vyhľadávačoch tovaru a PPC reklamu. K zásadnejšiemu presunu do oblasti SEO sme sa dostali začiatkom roka 2019.

MyDrinks.cz je najväčšia špecializovaná predajňa destilátov v Ústeckom kraji

Aké sú výsledky SEO

V bezprostredných 4 mesiacoch pred tým, než sme začali písať túto prípadovku, e‑shop dosahuje vyššej návštevnosti (o 118%) a tržieb (o 113%) ako v rovnakom období minulého roka.

Medziročný vývoj návštěvnosti

Výsledky sa nám darí zlepšovať vďaka tomu, že klient vykonáva úpravy, ktoré mu navrhneme a premýšľa o nich. Zmeny tak zavádzame rýchlejšie a e‑shop rastie.

Návštevosť e‑shopu sa v porovnaní s rovnakým obdobím minulý rok zdvihla o 118%.

V prvej polovici roka 2019 sa medziročný nárast návštevnosti pohyboval medzi 1 a 44%, v druhej polovici roka sa rast zvyšuje na 33 až 188% pri medziročnom porovnaní odpovedajúcich mesiacov. V posledných mesiacoch rast návštevnosti zrýchľuje.

Porovnávané mesiace pre medziročné porovnanie návštevnosti 
Január+  23  %
Február+ 13 %
Marec+ 1 %
Apríl+ 43 %
Máj+ 44 %
Jún

+ 14 %

Júl+ 33 %
August+ 90 %
September+ 62 %
Október+ 135 %
November+ 188 %

Medziročný vývoj tržieb

Pri porovnaní posledných 4 uzatvorených mesiacov sa tržby z neplateného vyhľadávania zvýšili o 113% oproti rovnakému obdobiu v roku 2018. Návštevnosť sa v tomto období zvýšila o 118%. Dochádza k podobnému rastu návštevnosti a tržieb, návštevnosť je teda stále relevantná.

Pre medziročné porovnanie tržieb máme k dispozícii dáta až od augusta 2018, pred augustom klientovi kvôli zmenám infraštruktúry nefungoval elektronický obchod v Google Analytics. Meranie elektronického obchodu pár dní nešlo tiež v novembri 2019.

Pri porovnaní posledných 4 uzatvorených mesiacov sa tržby z neplateného vyhľadávania zvýšili o 113% oproti rovnakému obdobiu v roku 2018.
Porovnávané mesiace pre medziročné porovnanie tržiebZmena
August+ 77 %
September+ 141 %
Október+ 208 %
November+ 61 %

Ako sme v SEO postupovali

V skratke s klientom pracujeme na:

  1. Odstránenie alebo aspoň obmedzenie prekážok, ktoré web kladie vyhľadávačom v prehliadaní a indexovanie podstránok webu.
  2. Zviditeľnenie stránok, ktoré sa už v neplatenom vyhľadávania zobrazujú, ale mohli by byť viditeľné viac.
  3. Vytvorenie nových podstránok webu alebo úprava súčasných, aby sa web zobrazoval na čo najväčšie množstvo vyhľadávacích dotazov, na ktoré sa doteraz nezobrazoval a dáva zmysel, aby sa na ne zobrazoval (relevantnosť).

Odhalenie technických nedostatkov

Spolupráca s MyDrinks.cz začala prevažne správou platených zdrojov tj. vyhľadávačov tovaru a PPC. Okrem toho sme hneď v úvode spolupráce spracovali SEO audit, ktorý odhalil technické nedostatky webu a navrhli ich riešenie.

Väčšinu odporúčaní zo SEO auditu sa klientovi s programátorom podarilo po menších častiach zapracovávať od septembra 2018 do polovice roku 2019. Prácu komplikoval e‑shopový systém, ktorý sa ťažko upravoval.

Úpravy technických nedostatkov a tvorba spätných odkazov

Pravidelná práca na SEO začala od novembra 2018, kedy sme riešili prvé úpravy webu navrhnutých SEO auditom a ich zapracovanie s programátorom klienta. Súbežne sme v spolupráci s klientom získavali spätné odkazy.

Práce na tvorbe spätných odkazov naďalej pokračujú. Vďaka aktivite klienta dokážeme nastaviť proces na obstaranie časti spätných odkazov z jeho strany. Získavanie spätných odkazov je dlhodobo citeľnou časťou našich činností pre klienta a pomáhajú zviditeľniť dôležité podstránky webu.

Vylepšovanie obsahu webu

S pravidelnými prácami na tvorbe spätných odkazov idú ruka v ruke úpravy podstránok webu, ktoré majú potenciál získať viac návštevnosti. Nie sú to totiž zďaleka len odkazy, čo zvyšuje viditeľnosť webu a jeho podstránok.

Pre tvorbu vhodných vstupných stránok pre niektoré typy vyhľadávacích dopytov nie sú vhodné predajné podstránky e‑shopu (kategórie produktov a produkty). Využili sme preto nepravidelne využívanú časť webu, v ktorej idú publikovať články a pomohli klientovi nastaviť procesy pre pravidelnú tvorbu článkov.

Publikované články nám pomáhajú zobrazovať sa na vyhľadávacie dopyty, ktoré by sa nám nepodarilo pokryť predajnými podstránkami webu. Nepriamo potom články podporujú autoritu celého webu v oblastiach, o ktorých články vznikajú.

V rámci tvorby obsahu sme pre klienta pripravili kľúčové slová, ktoré bude možné články pokryť a typy článkov, ktoré môžu vznikať. Okrem toho sme klientovi našli externú copywriterku, ktorá spolupracuje priamo s ním.

Indexovanie parametrických kategorií

Jedným z väčších zásahov v polovici roka 2019 bola úprava časti parametrických kategórií, ktorá vychádzala zo SEO auditu:

  • Parametrické kategórie sú podstránky webu, ktoré vyzerajú rovnako ako bežná kategória produktu. Nemávajú odkaz z menu. Dôležité je, že cieli na špecifickejší sortiment než bežná kategória.
  • Bežná kategória môže zacieliť napríklad na “Poháre na whisky”, táto kategória nemá podkategórie. Pomocou filtra možno vybrať napríklad “Brúsené poháre na whisky” a pri správnom nastavení vyhľadávača zobrazí filtrovanú stránku vo výsledkoch vyhľadávania na “Brúsené poháre na whisky”. Prečo je pokrytie vyhľadávacích dotazov pomocou kategórií dôležité?

Potrebovali sme dosiahnuť, aby boli indexovateľné URL adresy kategórií produktov v kombinácii s niektorými vlastnosťami produktov v danej kategórii. Zároveň sme museli vyriešiť duplicitné stránky, ktoré u parametrických kategórií vznikali.

Tým sme vytvorili vstupné stránky pre ďalšie špecifické vyhľadávacie dopyty, ktoré zvyšujú viditeľnosť v neplatenom vyhľadávanie a prinášajú návštevnosť.

Dôležité body fungujúcej spolupráce

Pre efektívnu spoluprácu v SEO oblasti je pre nás dôležité:

  • Aktívne zapojenie klienta do procesov SEO, alebo aspoň jeho spolupráca, keď je to práve potrebné.
  • Záujem klienta o marketing a jeho vlastné nápady posúvajú prácu na vyššiu úroveň. Často pôsobíme ako spúšťač myšlienky, ktorú klient časom vytvorí a realizuje. Naopak aj nás rozvíja klient svojimi myšlienkami a celá spolupráca funguje ďaleko lepšie a prirodzenejšie, než u neaktívneho klienta.

Ak je klient aktívny, SEO špecialista nepotrebuje na prácu veľa času a napriek tomu sa výsledky dostavia. Náročnosť SEO prác z našej strany nikdy nepresiahla 10 hodín mesačne, niekedy to bol len menší zlomok tohto času.

Čo na to klient?

Opýtali sme sa priamo klienta, ako túto spoluprácu vníma on.

Všetko sme riešili sami. Konkurencia sa nám vzďaľovala. Začali sme v roku 2012, kedy sme si objednali prvý krabicový e‑shop. 3 – 4 roky nám to nejako fungovalo a počas tej doby sme sa rozhodovali, či pre nás má tento biznis zmysel alebo nie a či do neho zainvestujeme väčšie peniaze. Rozhodli sme sa, že sa posunieme ďalej.

Vybrali sme si nové e‑shopové riešenie, ktoré sa nám v tú dobu páčilo. Migrácia nás stála o státisíce viac, ako sme čakali. Po migrácii na nové e‑shopové riešenie sme potrebovali aj novo nastaviť inzerciu, ktorú som si naskôr nastavoval sám na kolene. Nie som odborník, ale zvládol som nastaviť, aby sa nám rozbehli základné veci ako Heureka, Zboží.cz, Sklik a Google Ads. Nastavenie bolo skôr podpriemerné, takže ak som sa chcel posunúť ďalej, musel som začať uvažovať o tom, že marketing webu zverím profíkom.

Jeden z vašich klientov nám odporučil, aby sme sa obrátili práve na vás. Prvé mesiace spolupráce ukázali, že to má zmysel. Vnútorne pre mňa bolo zásadné, že som nikdy nemal pocit, že niečo robíte len preto, aby ste zo mňa získali peniaze a nemalo to hodnotu.

Keď sme už nemali kam posúvať PPCčka a vyhľadávače tovaru, začali sme robiť SEO. Ak by ste SEO vôbec neponúkali, asi by som sa pozeral po nejakom špecialistovi inde, pretože by som sa ocitol na mŕtvom bode. To, že máte komplexné služby, je určite konkurenčná výhoda.

Kedysi sme sa spolu bavili o tom, že sú klienti, ktorí čakajú, až sa všetko urobí za nich. U nás to funguje tak, že keď do toho dávame peniaze, tak to chceme robiť na profesionálnej úrovni. Akúkoľvek radu, ktorú dostanem zvážim, či je realizovateľná. Keď to ide, tak sa podľa nej zariadim. Jedine takto sa môžeme posúvať.

Očakával som, že bude potrebné účasť z mojej strany. Nemyslel som si, že to hodím na vás a stane sa zázrak. Je to aj tým, že u súčasného e‑shopu som navrhoval dizajn, rozdeľoval prácu na kodéra, grafika, programátora. Viem, kto čo robí, ako dlho to má robiť a viem zhruba, koľko za to mám platiť. Chápem, že markeťák je úplne niečo iné ako ostatné profesie. Takže v tomto smere ma nič neprekvapilo.

Čo ma prekvapilo pozitívne je to, že sa naozaj posúvame dopredu, má to hlavu a pätu a že sa môjmu projektu dá pomôcť tak, aby generoval zaujímavý zisk.

Pochopiť, ako má spolupráca fungovať. Že marketing nie je len na markeťákoch, ale aj o tom vedieť realizovať ich odporúčania, k čomu potrebujete zasa schopného programátora. Spolupráca na SEO problémoch v zásade teraz prebieha tak, že marketér príde s návrhmi, čo na webe, alebo procesne zlepšiť, a ja zariadim realizáciu u programátora, alebo zavediem nové firemné procesy (napr. u tvorby článkov). Výsledok je potom naozaj vidieť. Skrátka je to o spolupráci.

Pomôžeme aj vašemu e‑shopu

Ak sa chcete porozprávať o tom, čo všetko v SEO robíme, mrknite na naše služby, alebo sa nám rovno ozvite. Radi s vami preberieme, čo pre vás môžeme urobiť.

Prihláste sa tiež do nášho newslettera, získate tak pravidelný prísun noviniek a odborných článkov nielen o SEO.

30. 01. 2020

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.