Ako sme za 20 mesiacov zvýšili tržby e‑shopu Gardners o 267%

S každým klientom máme príbeh. Vždy nás nesmierne poteší, keď je tak úspešný a inšpiratívny pre obe strany, ako práve u Gardners. Zistite, ako naša spolupráca začínala a akými krokmi sa nám podarilo tomuto e‑shopu zvýšiť tržby o 267%.

Rok 2017: Ako sme stretli Gardners

S Martinou zo spoločnosti Gardners sme sa prvýkrát stretli na jeseň roku 2017, vtedy už mali za sebou ocenenie Heuréka ShopRoku 2016 Finalista. Na poli e‑shopov teda nešlo o žiadneho nováčika. Avšak v oblasti online predaja bolo stále čo zlepšovať. Vtedy do toho vstúpilo BESTETO.

S e‑shopom Gardners spolupracujeme od roku 2017

Zoznámenie s klientom

Naša spolupráca začala rovnako ako mnoho iných, auditom stránok a samotnou inzerciou, stanovením cieľov a následným návrhom činností. Za náš tím musím povedať, že sme sa na spoluprácu veľmi tešili. Klientka mala jasnú víziu, zaujímavé produkty a nadšenie pre spoluprácu. Dohodli sme sa, že si vezmeme na starosť PPC, SEO a inzerciu na porovnávačoch tovaru.

Ako to začalo

Inzerciu sme začali spravovať v októbri 2017, kedy tržby za rok 2016 a 2017 mal e‑shop takmer totožné. Naším cieľom je markantne zvýšiť tržby na Vianoce. Chceme klientovi ukázať, že spolupráca ide správnym smerom a že sa mu aj na začiatku oplatí.

SEO

Náš SEO špecialista sa pustil do auditu technického nastavenia webu z pohľadu SEO, ktorý obsahuje napríklad: kontrolu nefunkčných stránok 404, kontrolu odkazov aj meta tagov. Výstupom bol podrobný SEO audit (obsah auditu vidíte na obrázku nižšie), kde klientovi spísal postup, ako všetko opraviť.

Tu vidíte, čo všetko obsahuje náš SEO audit, ak si ho od nás necháte vypracovať

Porovnávače tovaru

U porovnávačov náš špecialista najprv navrhol, kde má zmysel inzerovať. Po dohode s klientom sme začali s Heurékou a Zboží.cz. Následne prešiel jednotlivé produktové feedy a navrhol zmeny. Často išlo o úpravu CATEGORYTEXT podľa taxonómie jednotlivých porovnávačov, doplnenie ďalších parametrov (napríklad u Heuréky podkategórie ako typ, výška), ale aj úpravu opakovaného používania rovnakých hodnôt v niektorých parametroch u produktov vo feede.

Úpravy sme urobili aj vo feede, napríklad sme doplnili parametre ako typ alebo výška

PPC inzercia

U PPC inzercie sme začali kontrolou meracích kódov a nastavením jednotlivých účtov. Ďalej sme sa zamerali na opravu chýb v produktovej inzercii a optimalizáciu produktovej inzercie. Toto bola priorita číslo 1.

Vianoce 2017

Dokázali sme to! Tržby sme navýšili o 95% pri stanovenom PNO

.

Porovnanie v tržbách — Vianoce 2016 a rok potom

V nasledujúcich mesiacoch po Vianociach sme naďalej pracovali na vylepšení inzercie a samotného webu. Počet návštevníkov aj tržby stále rástli.

Rok 2018: Viac SEO prosím

SEO špecialista vďaka prístupu do Google Search Console odhalil podpriemerne preklikávané vstupné stránky so zaujímavou hľadanosťou a navrhol úpravy meta tagov s cieľom zvýšiť mieru prekliku z neplateného vyhľadávania.

Ďalej objavil nefunkčné historické URL adresy a navrhol ich presmerovanie. Pre presun autority historických stránok na stránky funkčné.

Favi, Biano a Mergado

Klient je zatiaľ s výsledkami spokojný a my sa pustili do inzercie na Favi a Biane. Následne klient súhlasil s používáním nástroja Mergado pre úpravu produktového feedu. Už sme nemuseli akékoľvek zmeny vo feede hrnúť na klienta. Pravá jazda mohla začať.

Pustili sme sa do inzercie na Favi a Biane, pomáha nám v tom Mergado

PPC na mieru

Vianoce 2018 sa blížia a my máme za sebou kompletnú revíziu už vytvorených kampaní a tvorbu rozšírenia inzerátov na mieru každej zostave. Zavádzame ďalšie typy kampaní ako remarketing/​retargeting na kategórie, pridávame responzívne inzeráty v Google Ads a testujeme rôzne typy inzerátov.

V PPC testujeme rôzne typy inzerátov a vyhodnocujeme, čo funguje najlepšie

Vianoce 2018 

Vrchol roka je tu. Podarí sa rovnaký alebo väčší nárast tržieb ako minulý rok?

V porovnaní s rokom 2017 sme cez Vianoce narástli v tržbách o 68%

Nárast bol “len” 68%. Aj tak sme ale spokojní. Klient tiež, teraz nám definitívne necháva voľné ruky v správe jeho online inzercie.

Rok 2019

Tretí rok našej spolupráce. Opäť dúfame, že sa nám cez Vianoce podarí prekonať vlaňajšie tržby.

PPC

Pokračovali sme v nastolenom trende optimalizácie kampaní a testovaní. Spustili sme smart produktovú kampaň, ktorú sme po pár mesiacoch vyhodnotili ako úspešnú.

U kampane na rastliny sme testovali zmenu stratégie ponúk z CPA na maximalizáciu konverzií. Toto sme naopak vyhodnotili ako neúspešné a vrátili sa k pôvodnej stratégii. Pomocou Google Analytics sme vyhľadávali ďalšie nákladné vstupné stránky za všetky zdroje a následne ich vylúčili z produktovej inzercie.

Porovnávače tovaru

Na Heuréke a Zboží.cz ďalej pracujeme s názvami produktov a parametrami, u Favi.cz vylučujeme nákladné produkty s cieľom znížiť náklady na tomto zdroji.

Už v marci prekonávame tržby

Šok! Vianočné tržby prekonáváme už v marci a to o 12 %.

Čo myslíte, podarí sa nám nasledujúce Vianoce prekonať doterajšie tržby? 

Ak sa vám náš spoločný príbeh s Gardners páči, stačí sa nám ozvať. Pozrieme sa na to, ako by sme mohli pomôcť vášmu e‑shopu s PPC, vyhľadávače tovaru, SEO alebo so všetkým dohromady.

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
26. 09. 2019
Lukáš je ředitel společnosti BESTETO. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.